Dopiero w dziesiątym miesiącu bieżącego roku shipbrokerzy odnotowali pierwszy kontrakt na budowę kontenerowców.
Zamówienie w koreańskiej stoczni Hyundai Mipo złożył armator znad Zatoki Perskiej Abu Dhabi National Tanker Company – dotychczas znany z eksploatacji zbiornikowców.
Zamówione kontenerowce o nośności 13 000 ton i ładowności 1060 TEU zostaną dostarczone w połowie 2011 roku.
Cenę jednej jednostki skalkulowano na poziomie 19 mln $ - rok wcześniej takie jednostki kosztowały ok. 25 mln $, a w szczycie ostatniego boomu nawet ponad 27 mln $.
{jathumbnail off}
Zamówienie w koreańskiej stoczni Hyundai Mipo złożył armator znad Zatoki Perskiej Abu Dhabi National Tanker Company – dotychczas znany z eksploatacji zbiornikowców.
Zamówione kontenerowce o nośności 13 000 ton i ładowności 1060 TEU zostaną dostarczone w połowie 2011 roku.
Cenę jednej jednostki skalkulowano na poziomie 19 mln $ - rok wcześniej takie jednostki kosztowały ok. 25 mln $, a w szczycie ostatniego boomu nawet ponad 27 mln $.
