Niemiecki armator Beluga Shipping poinformował o zakończeniu pierwszej podróży statków tego armatora z Azji do Europy przez Północną Drogę Morską.
W czasie podróży statki Beluga Fraternity i Beluga Foresight dostarczyły elementy konstrukcji przemysłowych z Korei do syberyjskich portów, skąd pożeglowały do Europy.
Beluga ocenia, że skrócenie trasy żeglugi pomiędzy Azją a Europą pozwoliło zaoszczędzić po 300 000 € na podróży każdego ze statków klasy „F”, Jednocześnie szacuje się, że w przypadku większych obecnie budowanych statków klasy „P” oszczędność ta wyniesie nawet 600 000 €.
Na najbliższym roku Beluga planuje nawet sześć podróży na tej trasie, wykonywanych przez statki obydwu klas.
{jathumbnail off}
W czasie podróży statki Beluga Fraternity i Beluga Foresight dostarczyły elementy konstrukcji przemysłowych z Korei do syberyjskich portów, skąd pożeglowały do Europy.
Beluga ocenia, że skrócenie trasy żeglugi pomiędzy Azją a Europą pozwoliło zaoszczędzić po 300 000 € na podróży każdego ze statków klasy „F”, Jednocześnie szacuje się, że w przypadku większych obecnie budowanych statków klasy „P” oszczędność ta wyniesie nawet 600 000 €.
Na najbliższym roku Beluga planuje nawet sześć podróży na tej trasie, wykonywanych przez statki obydwu klas.
