Duński koncern AP Møller-Mærsk Group zamierza ograniczyć inwestycje w nowe statki w najbliższych latach.
W zamian, największy na świecie armator liniowy zamierza zwiększyć udział tonażu czarterowanego od innych armatorów.
W ostatnich latach Maersk zainwestował ponad 11 mld $ w rozbudowę floty, a na dzień dzisiejszy ma złożone zamówienia na 70 kontenerowców o łącznej zdolności przewozowej 365 338 TEU, co stanowi ponad 17% obecnego potencjału przewozowego Maerska.
{jathumbnail off}
W zamian, największy na świecie armator liniowy zamierza zwiększyć udział tonażu czarterowanego od innych armatorów.
W ostatnich latach Maersk zainwestował ponad 11 mld $ w rozbudowę floty, a na dzień dzisiejszy ma złożone zamówienia na 70 kontenerowców o łącznej zdolności przewozowej 365 338 TEU, co stanowi ponad 17% obecnego potencjału przewozowego Maerska.
