Flota holenderskiego armatora ciężarowców BigLift (należącego do Spliethoffa) wzbogaci się o pięć nowych ciężarowców.
Nowe statki będą modyfikacją obecnie budowanych w Chinach jednostek serii D-gracht.
Adaptacja będzie polegała przede wszystkim na zastąpieniu dwóch z trzech żurawi o udźwigu 120 ton, przez dwa żurawie o udźwigu 400 ton każdy.
Statki o nośności 17 500 ton będą największymi ciężarowcami we flocie BigLift i mają być przekazane w latach 2010 – 11.

Najnowszy D-gracht w podstawowej konfiguracji. Foto: Wang/www.shipspotting.com
{jathumbnail off}
Nowe statki będą modyfikacją obecnie budowanych w Chinach jednostek serii D-gracht.
Adaptacja będzie polegała przede wszystkim na zastąpieniu dwóch z trzech żurawi o udźwigu 120 ton, przez dwa żurawie o udźwigu 400 ton każdy.
Statki o nośności 17 500 ton będą największymi ciężarowcami we flocie BigLift i mają być przekazane w latach 2010 – 11.
Najnowszy D-gracht w podstawowej konfiguracji. Foto: Wang/www.shipspotting.com
