Żegluga

Po ponad 23 latach służby statek typu ro-ro Cappadocia Seaways zostanie sprzedany. Decyzja ta jest wynikiem oceny obecnych i przyszłych potrzeb DFDS w zakresie przepustowości w całej sieci trwającej optymalizacji floty, poinformował duński przewoźnik.

Cappadocia Seaways należał do floty DFDS obsługującej trasy na Morzu Śródziemnym: Tunis (Tunezja) – Marsylia (Francja) oraz Mersin (Turcja) – Triest (Włochy).

W miejsce statku Cappadocia Seaways. DFDS wprowadzi prom towarowy Selandia Seaways. To jednostka o długości 197 metrów i pojemności 2772 metrów liniowych, co odpowiada 177 naczepom, który obecnie obsługuje połączenie miedzy Danią, a Wielką Brytanią.

Na Morzu Śródziemnym Selandia Seaways będzie obsługiwać trasę Tunis (Tunezja) – Marsylia (Francja). Natomiast prom towarowy Gallipoli Seaways, który obecnie pływa pomiędzy Tunisem, a Maryslią, zastąpi Cappadocia Seaways na trasie Mersin (Turcja) – Triest (Włochy).

Jak poinformował przewoźnik, trasa Tunis – Marsylia odnotowuje stały wzrost wolumenu przewozów na przestrzeni lat. Skierowanie na linię promu Selandia Seaways pomoże sprostać obecnym potrzebom transportowym.

Jak podkreślono, połączenie jest perspektywiczne i w nadchodzących latach prognozuje się utrzymanie tempa wzrostu.

Wprowadzając Selandia Seaways i optymalizując naszą flotę w całej sieci śródziemnomorskiej, zapewniamy naszym klientom odpowiednią częstotliwość i jakość usług oraz nadal wspieramy handel między Europą, Turcją i Afryką Północną – powiedział Mathieu Girardin, wiceprezes wykonawczy i dyrektor działu promowego DFDS.

LEW (Źródło: DFDS), Fot. Sławomir Lewandowski / PortalMorski.pl

 

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter