Żegluga

Ro-ro Finnlines oficjalnie wprowadził nowe cotygodniowe połączenie towarowe między hiszpańskim portem w Bilbao a portem w Gdyni. Połączenie ma wzmocnić strategiczną rolę baskijskiego portu w ramach sieci intermodalnej Grimaldi Group, łącząc wydajność, zrównoważony rozwój i globalną łączność.

Uroczysta inauguracja połączenia odbyła się 10 października br. w Bilbao, w obecności przedstawicieli Finnlines, operatora cargo Consignaciones Toro y Betolaza, zarządu portu w Bilbao oraz ambasador Rzeczypospolitej Polskiej w Hiszpanii Moniki Krzepkowskiej.

O tym, że Port Gdynia został oficjalnie włączony do cotygodniowej siatki połączeń fińskiego operatora żeglugowego Finnlines łączącego Finlandię z portami Hiszpanii, poinformowano już w czerwcu br.

–  Nowa trasa wzmacnia połączenia między północną i zachodnią Europą, oferując opłacalną i zrównoważoną alternatywę dla transportu drogowego towarów między Polską, Belgią, Francją, Wielką Brytanią, Hiszpanią i Finlandią – powiedział Blasco Majorana, Finnlines Line Manager, podczas piątkowej uroczystości – Połączenie to łączy Polskę bezpośrednio z globalną siecią Grimaldi Group, zapewniając dostęp do Dalekiego Wschodu, Bliskiego Wschodu, regionu Morza Śródziemnego, Afryki Zachodniej, Ameryki Południowej i wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych – dodał.

Usługa ta stanowi znaczący krok dla europejskiej logistyki – mówił z kolei Gorka Zabala, General Manager of Consignaciones Toro y Betolaza.

Dodał, że „najnowszej generacji statki hybrydowe klasy Finneco firmy Finnlines mogą zmniejszyć emisję CO2 nawet o 90 proc., jednocześnie efektywnie przewożąc ładunki ro-ro, ładunki ponadgabarytowe, kontenery i pojazdy.

Jesteśmy świadkami przyszłości, która już nadeszła – bardziej zrównoważonego, innowacyjnego i konkurencyjnego transportu morskiego – dodał Zabala.

Zdaniem ambasador Moniki Krzepkowskiej to „nowoczesne połączenie morskie między Bałtykiem a Atlantykiem oraz zobowiązanie do bardziej ekologicznej, zintegrowanej gospodarki europejskiej”.

Tymczasem Jiménez Aira podkreślił, że trasa ta oferuje „nowe możliwości handlu z Europą Środkową i wydajną alternatywę dla transportu drogowego”, wzmacniając rolę Bilbao jako kluczowego centrum logistycznego Atlantyku.

Finneco I na Zatoce Gdańskiej. Fot. Sławomir Lewandowski / PortalMorski.pl

Nowe połączenie obejmuje przewozy ro-ro, breakbulk, kontenerowe oraz samochodowe, ze szczególnym uwzględnieniem ładunków ponadgabarytowych – w tym wyjątkowo szerokich i ciężkich jednostek transportowanych na pokładach otwartych lub przy użyciu 80-stopowych platform MAFI ze zintegrowanymi szynami, usprawniając obsługę ładunków niestandardowych, takich jak pociągi i wagony.

Działająca od końca czerwca usługa wykorzystuje trzy hybrydowe statki typu ro-ro nowej generacji – Finneco I, Finneco II i Finneco III. Każdy statek może przewozić do 420 naczep lub 2500 pojazdów.

Te statki są namacalnym dowodem zaangażowania Finnlines i Grupy Grimaldi w zrównoważony rozwój i innowacje – podsumował Majorana.

LEW (Źródło: Port Bilbao) 

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter