ATC Cargo, we współpracy z Worldwide Logistics Group (WWL), reprezentuje na polskim rynku singapurskiego armatora SEA LEGEND, który we wrześniu uruchomi testowe połączenie kontenerowe z Chin do Europy Północnej przez trasę arktyczną (Northern Sea Route).
Nowa trasa odpowiada na oczekiwania klientów dotyczące skrócenia czasu transportu - SEA LEGEND oferuje około 20-dniowy czas tranzytu do Polski oraz zapewnia redukcję emisji CO2 aż o 50 proc. w porównaniu do głównych szlaków handlowych biegnących przez Kanał Sueski.
Serwis obejmuje porty załadunku w Qingdao, Szanghaju i Ningbo oraz porty rozładunku w Felixstowe, Rotterdamie, Hamburgu i Gdańsku.
– Zainteresowanie serwisem zarówno po stronie chińskich dostawców, jak i europejskich odbiorców jest bardzo duże. Wśród nich są klienci, którzy regularnie potrzebują krótkiego czasu dostawy, a niekoniecznie mogą sobie pozwolić na drogi transport lotniczy – mówi Marcin Karczewski, prezes ATC Cargo S.A. – Zakładamy pełne wypełnienie statku – dodaje.
Termin rozpoczęcia operacji we wrześniu pokrywa się z sezonowym szczytem wysyłek związanym ze Świętem Środka Jesieni w Chinach i pozwala zabezpieczyć łańcuchy dostaw przed okresem Bożego Narodzenia.

SEA LEGEND to singapurski, dynamicznie rozwijający się armator, koncentrujący się na nowoczesnych, zrównoważonych rozwiązaniach w transporcie morskim. Firma powstała jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na alternatywne trasy żeglugowe i logistykę odporną na globalne zakłócenia łańcuchów dostaw.
Serwis realizowany będzie przez jednostkę dostosowaną do trudnych warunków żeglugi polarnej, a w przyszłości zastąpiony statkami zasilanymi alternatywnymi paliwami niskoemisyjnymi.
Pierwszy statek wypływa z Qingdao 16 września i ma dotrzeć do Gdańska 13 października.
Jeśli pilotaż spotka się z dużym zainteresowaniem, od przyszłego roku możliwe są regularne letnie rejsy tą trasą.
LEW/rel (Źródło: ATC Cargo)
