Żegluga

14 sierpnia do Baltic Hub zawinęła pierwsza jednostka w ramach nowo uruchomionego serwisu oceanicznego FAL 1, łączącego Busan w Korei Południowej z Gdańskiem. Kontenerowiec CMA CGM Zheng He wyruszył z Busan w czerwcu tego roku. Statek pływający pod maltańską banderą ma 399 m długości i 54 m szerokości.

FAL 1 to nowy, bezpośredni serwis oceaniczny, który łączy Baltic Hub z Busan – największym portem kontenerowym w Korei Południowej oraz 6. co do wielkości portem kontenerowym na świecie. Stworzenie nowego połączenia jest efektem długoletniej współpracy i owocnych negocjacji pomiędzy Baltic Hub a francuskim armatorem CMA CGM. Przypłynięcie kolejnej jednostki, CMA CGM Concorde, planowane jest na 12 września. Od października statki w ramach serwisu FAL 1 będą zawijały do Gdańska w cyklu cotygodniowym.

Serwis FAL 1 jest obsługiwany przez francuskiego armatora CMA CGM – jednego z największych armatorów kontenerowych na świecie. French Asia Line 1 (FAL1) to czwarta linia Ocean Alliance między Dalekim Wschodem a Europą Północną. CMA CGM obsługuje ten serwis trzynastoma statkami o łącznej ładowności od 17 859 do 23 112 TEU. FAL1 będzie obsługiwał następujące porty: Gdańsk – Wilhelmshaven – Rotterdam – Algeciras – Port Klang – Busan – Ningbo – Shanghai – Yantian – Singapur – Tanger – Dunkierka – Le Havre i Hamburg.

Baltic Hub to dynamicznie rozwijający się terminal kontenerowy, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Połączenie z Busan przyczyni się do zwiększenia przepustowości transportowej i umocni pozycję terminalu na światowej mapie handlu morskiego. FAL1 będzie czwartą dalekowschodnią trasą dla polskiego hubu.

rel (Baltic Hub)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9983 4.0791
EUR 4.2806 4.367
CHF 4.3691 4.4573
GBP 5.0068 5.108

Newsletter