Żegluga

Oldendorff Carriers podpisał kolejne dwa kontrakty na budowę serii ekologicznych statków w zaprzyjaźnionej stoczni HANTONG. Zamówionych zostało pięć nowych jednostek typu Kamsarmax oraz podpisano umowę na mozliwość zamówienia kolejnych siedmiu jednostek.

Ostateczne decyzje w tej kwestii zostaną podjęte w pierwszym kwartale 2022 roku. Oznacza to, że w latach 2016-2023 na potrzeby Oldendorff Carriers, tylko w stoczni Hantong w Chinach, powstałoby łącznie 31 statków: 7 typu Newcastlemax i 24 typu Kamsarmax.

Najnowsze zamówienia dotyczą nowego projektu Sdari-82 (2020), charakteryzującego się ulepszonym kształtem kadłuba oraz lepszym parametrem śruby napędowej light running margin (LRM) dla jeszcze niższego zużycia paliwa. Przy prędkości 14 węzłów zużycie paliwa przez silnik MAN-B&W 6S60ME-C 10.5 dla statku w stanie załadowanym wyniesie 23,18 tony.

Zamówione statki zostaną dostarczone pomiędzy lipcem 2022 a wrześniem 2023 roku. Część z tych jednostek została już odsprzedana innemu właścicielowi.

W przyszłym miesiącu stocznia Hantong przekaże również dwa ostatnie nowowybudowane statki z serii typu Newcastlemax o nośności 209 000 t (Heide Oldendorff i Hauke Oldendorff), które od 2023 r. będą obsługiwały 10-letnią umowę frachtową.

W tym roku Oldendorff Carriers nabył i zamówił łącznie 16 statków oraz podpisał porozumienie w kwestii możliwości wybudowania 7 kolejnych, zgodnie z poniższą listą:

- 2 × 182 000 t nośności - nowe statki ze stoczni Namura z terminem odbioru listopad 2022 oraz luty 2023 roku
- 1 × 119 000 t nośności - zbudowany w 2013 r. w stoczni Sanoyas
- 1 × 111 000 t nośności - zbudowany w 2012 r. w stoczni Mitsui
- 1 × 99 000 t nośności – zbudowany w 2013 r. w stoczni Tsuneishi Zhoushan
- 2 × 96 000 t nośności - zbudowane w 2011 i 2013 r. w stoczni Imabari
- 2 × 93 000 t nośności - zbudowane w 2012 r. w stoczni COSCO Zhoushan
- 5 × 82 000 t nośności - nowe statki ze stoczni Hantong z terminem przekazania od lipca 2022 r. (+ 7 tak zwanych „opcji”)
- 2 × 61 000 t nośności - nowe statki ze stoczni DACKS z terminem przekazania w lipcu 2022 r.

Oldendorff Carriers stara się utrzymywać nowoczesną i przyjazną środowisku flotę, która spełnia potrzeby klientów. Aktualnie Oldendorff Carriers operuje około 750 własnymi i wyczarterowanymi statkami.

AL, PBS

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0211 4.1023
EUR 4.2758 4.3622
CHF 4.4105 4.4997
GBP 4.9503 5.0503

Newsletter