Żegluga

Amerykański armator Interlake Holding stał się właścicielem ostatnich na świecie statków pasażerskich z kotłami opalanymi węglem. Nabył on właśnie aktywa firmy Lake Michigan Carferry Service (LMC) oraz powiązanego z nią operatora Pere Marquette Shipping.

Przejęcie obejmuje promy pasażersko-samochodowe o napędzie parowym: Badger (zbudowany w 1953 roku) i Spartan (zbudowany w 1952 roku), a także holownik i barkę.

Z dwóch promów, tylko Badger pozostaje w czynnej służbie, operując sezonowo na jeziorze Michigan pomiędzy Ludington w Michigan i Manitowoc w Wisconsin, ale Interlake Holding chce zbadać, czy istnieje możliwość przywrócenia do eksploatacji także drugiej jednostki - Spartan.

Statki pływające po Wielkich Jeziorach nie są poddawane tak samo szybko postępującej korozji i niszczeniu konstrukcji, jak te pływające w słonej wodzie.

Obie jednostki były pierwotnie budowane jako promy kolejowe dla Chesapeake & Ohio Railroad. W tamtych czasach większość lokomotyw kolejowych była napędzana węglem, a lokalnie wydobywany węgiel był również jednym z głównych towarów, które przewoził.

W 1990 roku kolej wycofała się z działalności promowej, a dwa lata później sprzedała promy przedsiębiorcy z Ludington, Charlesowi Conradowi, który założył LMC i przywrócił Badgera do służby jako prom samochodowy.

Conrad sprzedał firmę w 1994 roku Bobowi Manglitzowi, Jimowi Andersonowi i Donowi Clinganowi.

Clingan, obecnie wiceprezes wykonawczy LMC, opisał Interlake jako "wysoko wykwalifikowanego nowego właściciela".

AL, na podst. Trade Winds

+5 parowiec
-jeszcze w pamięci mam jak łopatą "sercówą" ładowałem węgiel w kocioł ORP Gryf II(Zetempowiec/Lubeck) za karę za niedopięty guzik...
Ostatni rejs na Szwedzkie po węgiel;)
08 styczeń 2021 : 09:05 kunda Jaś | Zgłoś
+3 Franek
Też ładowałem.
08 styczeń 2021 : 10:32 Dolas | Zgłoś
+2 ORP GRYF
I ja też ładowałem.
08 styczeń 2021 : 23:08 Mat | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0052 4.0862
EUR 4.2719 4.3583
CHF 4.4093 4.4983
GBP 4.9894 5.0902

Newsletter