Żegluga

Ministrowie transportu Grupy Wyszehradzkiej (V4) zaliczyli do projektów priorytetowych: szlak Via Carpatia, CPK, kanał wodny Dunaj - Odra - Łaba, oraz kolej dużych prędkości łączących Europę ze stolicami państw V4 - poinformował resort w czwartek w komunikacie.

MI podało, że w wideokonferencji zorganizowanej przez polską prezydencję w V4 uczestniczyli minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz wiceminister Marek Gróbarczyk.

Spotkanie poświęcone było m.in. rozpoczętemu przez Komisję Europejską procesowi przeglądu i rewizji Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T).

Resort poinformował, że transeuropejska Sieć Transportowa TEN-T jest instrumentem służącym koordynacji oraz zapewnieniu spójności i komplementarności inwestycji infrastrukturalnych w UE.

"Sieć TEN-T składa się z infrastruktury transportu: kolejowego, wodnego śródlądowego, drogowego, morskiego, lotniczego i multimodalnego" - podano. "Budowa transeuropejskiej sieci ma na celu zapewnienie dostępności i łączności wszystkim regionom w UE" - dodano.

Według MI ministrowie ds. transportu Polski, Czech, Słowacji i Węgier omówili stan realizacji inwestycji na sieci TEN-T, a także propozycje projektów infrastrukturalnych, które zostaną wspólnie przedstawione Komisji Europejskiej w kontekście nadchodzącej aktualizacji map sieci TEN-T, jako projekty o znaczeniu regionalnym.

"Realizacja sieci TEN-T przekłada się na wzrost bezpieczeństwa, rozwój gospodarki i nowych technologii, zmniejsza presję transportu na środowisko, pozwala na niezakłócony transport towarów oraz przemieszczanie pasażerów" - powiedział Adamczyk.
"Jej rozwój stanowi jeden z priorytetów polskiej polityki transportowej określonej w przyjętych przez Rząd RP dokumentach strategicznych" - dodał.

Resort poinformował, że ministrowie transportu V4 wspólnie potwierdzili zgodę co do projektów priorytetowych, które powinny znaleźć się na mapie sieci TEN-T w wyniku rewizji w 2023 r.

"To międzynarodowy szlak drogowy Via Carpatia, Centralny Port Komunikacyjny "Solidarność", kanał wodny Dunaj-Odra-Łaba, oraz odcinki kolei dużych prędkości łączących Europę ze stolicami państw V4" - czytamy.

MI poinformowało, że prezydencja Polski w V4 zbiegła się z ogólnoświatowym kryzysem wywołanym pandemią COVID-19.

Adamczyk zaznaczył, że państwa V4 muszą aktywnie współpracować, aby opanować skutki pandemii koronawirusa.

"W wyniku COVID-19 drastycznie ograniczona została mobilność społeczeństw, co wpłynęło również na kondycję finansową branży transportowej" - stwierdził minister.
"Państwa V4 muszą wspólnie działać na rzecz odbudowy mobilności i transportu w regionie i UE oraz przywrócenia życia społeczno-gospodarczego na właściwe tory" - dodał.

Resort podał, że dyskutowano także o rezultatach dotychczasowych działań w czasie pandemii COViD-19 oraz dalszej współpracy w obszarze projektów transportowych.

+12 E70
Połączenie Dunaj - Łaba? OK, ale w interesie Polski jest, aby było to tylko przez Odrę, a potem via E70.
Bezpośredni łącznik z ominięciem PL to dla nas strata i zagrożenie całkowitej utraty zysków z obsługi obrotu handlu czeskiego przez zespół Szczecin / Świnoujście.
Tak zwani obrońcy rzek już się uaktywnili - szykowane są akcje na rzecz zablokowania udrożnienia Odry.

gospodarkamorska.pl/z-regulacja-odry-jak-z-przekopem-mierzei-wislanej-ryzykowne-inwestycje-za-pieniadze-podatnikow-55833

magazyn.wp.pl/informacje/artykul/dewastacja-czy-inwestycja-o-co-chodzi-w-sporze-o-drogi-wodne

oko.press/w-polsce-wciaz-reguluje-sie-rzeki-ze-szkoda-dla-przyrody-i-bezpieczenstwa/

Mam wrażenie, że to ci sami, którzy protestują przeciwko "przekopowi Mierzei.

Wnioski proszę wyciągnąć samodzielnie.
04 grudzień 2020 : 13:07 Granatowy | Zgłoś
+10 Geopolityka :-)
W dobrze pojętym interesie Państwa Polskiego, absolutnie ponad podziałami politycznymi, jest rozbudowa infrastruktury umożliwiającej wymianę handlową południkowo.
Na zachodzie to zespół portów Szczecin Świnoujście i odrzańska droga wodna.
Na wschodzie - Rail Baltica i Via Carpatia.

Na zachodzie rzecz idzie o zatrzymanie wymiany towarowej naszych sąsiadów z południa przez nasze porty wobec silnej konkurencji portów niemieckich.

Na wschodzie, oprócz rozwoju wymiany handlowej, tworzona infrastruktura umożliwi ruch rokadowy SZ RP.

Mądra opozycja, marząca o przebiciu szklanego sufitu w kolejnych wyborach, powinna popierać działania obecnego rządu w wyżej podanych kwestiach. To im zapewni lekko licząc 10 - 15 % wzrost w notowaniach. Ale do takiego postępowania trzeba być inteligentnym, a z tym u totalsów jest słabo, bardzo słabo :-)
05 grudzień 2020 : 07:47 Miejscowy | Zgłoś
-4 image...
.....ministrowie ds. transportu Polski, Czech, Słowacji i Węgier omówili....które zostaną wspólnie przedstawione Komisji Europejskiej...
Jakiej Komisji Europejskiej ? Tej, która zagraża naszej SUWERENNOŚCI ! Węgrzy Unii też nie potrzebują a Czesi i Słowacy sobie poradzą.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz wiceminister Marek Gróbarczyk mogą sobie pomarzyć (ten ostatni cały czas marzy).
04 grudzień 2020 : 16:51 maciek2 | Zgłoś
-9 Marzenia.
500 km drogi wodnej...
Obecny rząd potrafi tyle wody lać , że napewno zapełni ten kanał .
Kolejny news niczym nie uzasadnionej nadziei i czystej propagandy.
Czuć tu osobistą rękę demiurga dzwigania z kolan polskiej gospodarki morskiej i śródlądowej mistrza ściemy i kitu ministra Gróbarczyka.
Koszty i wyzwania gospodarcze napewno nie do udzwigniecia za tego rządu.
Niech marzą dalej...
Buahaha.
04 grudzień 2020 : 22:50 Polak mały | Zgłoś
-6 Odra
Nie podniecajcie się tym tematem, odgrzewanym już od 40 lat. Tylko od 1992 roku miało miejsce przeszło 60 konferencji, sympozjów, spotkań polityków. Rzecz w tym, że budowa łącznika Dunaj Łaba pochłonęła by aż połowę kasy przeznaczonej na cały projekt. To budzi wątpliwości polityków i słusznie. Opłacalne jest jedynie połączenie Odry z Dunajem, ale polscy politycy tylko gadają. Wciąż nie ma Programu dla Odry, bo były minister zajmuje się tylko Kanałem Suskim. Zresztą dostosowanie Odry do klasy międzynarodowej zajmie ze 25 do 30 lat (modernizacja toru wodnego do Szczecina trwa już 20 lat).
05 grudzień 2020 : 08:03 Andy | Zgłoś
-5 bedzie wiarygodne
jesli Rzad RP przestanie blokowac inwestycje warta 360 milionow zlotych, budowe portu srodladowego w Kozlu!!
05 grudzień 2020 : 09:50 chopek roztropek | Zgłoś
-10 Odra
Do pisowskich trolli. Jest coś takiego jak Internet. Zacznijcie z niego korzystać nie tylko w celach propagandowych ale dla znalezienia informacji. A tych o tym przedsięwzięciu nie brakuje. Większość zdecydowanie negatywnych. Wszyscy zgodnie stawiają na szybką kolej towarową, bo to szybciej, ekologiczniej i taniej.
05 grudzień 2020 : 09:53 Andy | Zgłoś
+7 A tymczasem Unia Europejska stawia na rozwój żeglugi śródlądowej
Zadaniowany agent wpływu pisze, że rzekomo "zgodnie stawiają na szybką kolej towarową, bo to szybciej, ekologiczniej i taniej."

A tak naprawdę to już od ponad 16 lat UE stawia, i to bardzo mocno na rozwój żeglugi śródlądowej, ze szczególnym naciskiem na Ren, Dunaj.

Link do odpowiedniego zapisu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (2006/C 24/15):
eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=CELEX:52005IE1071&from=LT

Sprawozdanie Sekretariatu Generalnego Rady EU z dnia 15 listopada 2018 roku 13745/18)
data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-13745-2018-INIT/pl/pdf

Proszę przeczytać, przeprosić i oddalić się niezwłocznie :-)

Link do "protestu WSZYSTKICH":
eko.org.pl/index_news.php
05 grudzień 2020 : 10:49 Miejscowy | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter