Żegluga

Władze duńskie i szwedzkie zgłosiły w środę, 23 września rano zderzenie rosyjskiej korwety ze statkiem towarowym w cieśninie Sund, na południe od mostu łączącego stolicę Danii - Kopenhagę ze szwedzkim Malmö.

Chłodniowiec Ice Rose, pływający pod banderą Wysp Marshalla, został poważnie uszkodzony i zakotwiczony w miejscu kolizji, a rosyjska korweta wypłynęła w kierunku bazy marynarki wojennej w Bałtyjsku. W wyniku zdarzenia okręt doznał naruszeń powyżej linii wody.

Przyczyną wypadku jest prawdopodobnie gęsta mgła, która unosiła się nad cieśniną tego dnia. 

Kazanets, to ok. 75-metrowej długości (oraz o wyporności standardowej 865 t i pełnej 935 t) korweta projektu 1331M (wg NATO - klasa "Parchim"), klasyfikowana również jako "mały okręt do zwalczania okrętów podwodnych", jeden z serii 12 okrętów zbudowanych w NRD-owskiej stoczni Peene Werft w latach 1986-1990.

AL, z mediów

+4 Błędna konkluzja,
...albowiem przyczyną było wyłączenie AIS na "korabliu".
Pytanie tylko, dlaczego? Skrajna niekompetencja, debilizm czy alkoholizm dowodzących?
25 wrzesień 2020 : 07:22 Granatowy | Zgłoś
+4 Ruscy
Ruscy zazwyczaj nie używają AISa. I nikt z tym nic nie robi...
25 wrzesień 2020 : 07:28 Macias123456 | Zgłoś
+4 AIS okrętu wojennego
Okręty wojenme nie mają obowiązku nadawania sygnału cywilnego AIS, z oczywistych względów. Używają systemu W-AIS, który jest czytelny tylko dla odbiorników mogących zdeszyfrować klucz. Natomiast pozostaje pytanie, dlaczego nie zauważono transmisji AIS cywilnego statku.
25 wrzesień 2020 : 10:33 PK | Zgłoś
0 pije
bp na ok recie sie pije wode
29 wrzesień 2020 : 19:03 Bogdan12 | Zgłoś
+1 AIS
AIS? To zwykly radar juz nie wystarczy?
27 wrzesień 2020 : 09:08 Przemek9 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter