Żegluga

Global Echo, południowokoreański producent systemów odsiarczania spalin poinformował o wprowadzeniu na rynek płuczki "MS-SOx", która może być zainstalowana w ciągu 15 dni. Pierwszą z nich zamontowano już na kontenerowcu armatora Hyundai Merchant Marine 15 stycznia 2020 roku.

Koreańska spółka podała, że od tamtej pory wykonano już ponad 20 instalacji płuczek „MS-SOx” na statkach takich przewoźników jako Vitol i Zodiac Maritime.

- Liczba armatorów rozważających zainstalowanie na swoich statkach systemów odsiarczania spalin (tzw. skruberów) zamiast stosowania oleju napędowego o bardzo niskiej zawartości siarki (VLSFO) wciąż rośnie, podobnie jak liczba zapytań i zamówień na takie systemy - mówi Minsu Seo, prezes zarządu Global Echo.

Dodaje, że na potrzeby przeprowadzenia instalacji skruberów, większość doków w chińskich stoczniach jest już zarezerwowana do drugiego kwartału 2020 r.

Jak podkreśla szef Global Echo, typowy projekt instalacji płuczki spalin, który trwa średnio 40-60 dni, wymaga zadokowania statku. Jednak w przypadku systemu "MS-SOx", nie jest to potrzebne (z uwagi na brak konieczności dokonywania modyfikacji kadłuba statku, w tym zaworów i skrzyni zaworu dennego), a czas montażu tej płuczki może zostać skrócony do 15 dni.

Producent deklaruje, że oprócz braku konieczności dokowania jednostki, krótszego czasu instalacji i optymalnego wykorzystania do tego celu istniejącej konstrukcji statku, przewagą tego rozwiązania jest także czteromiesięczny termin dostawy, liczony od daty zamówienia.

- Realizacja ponad 20 projektów tego typu na świecie jest gwarancją doskonałej jakości produktu – twierdzi szef koreańskiej spółki.

W odniesieniu do przygotowania i samego procesu instalacji wyjaśnia, że w przypadku masowców typu Capesize (o nośności od 80 tys. do 300 tys. ton – dop. red.) oraz bardzo dużych rudowców (VLOC – o nośności od 380 tys. do 400 tys. ton – red.) Global Echo przeprowadza fizyczną kontrolę płuczek przed wysyłką, testy wykonalności oraz skanowanie 3D. Następnie ekipa instalacyjna oczekuje w chińskiej stoczni w gotowości. Po zawinięciu statku z 90 - dniowej podróży na trasie Chiny – Brazylia - Chiny, instalatorzy od razu przystępują do realizacji projektu, która przebiega w 15 dni, przy czym pierwsze prace przygotowawcze mogą być już przeprowadzane na statku jeszcze przed przybyciem do stoczni, np. podczas rejsu.

W październiku 2019 r. spółka Global Echo przeprowadziła instalacje skruberów tego typu na trzech statkach jednocześnie.

- Płuczka Global Echo „MS-SOx” jest optymalnym rozwiązaniem dla armatorów. Obecnie oferujemy nasze skrubery z dostawą na czerwiec 2020 roku – chwali się Minsu Seo.

Poniżej animacja pokazująca instalację płuczki Global Echo "MS-SOx":

AL, na podst.: Global Echo Co./PR Newswire

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0052 4.0862
EUR 4.2719 4.3583
CHF 4.4093 4.4983
GBP 4.9894 5.0902

Newsletter