Żegluga
Rok 2021 jest najbardziej prawdopodobny, jeśli chodzi o ewentualny termin wejścia w życie nowych przepisów, dotyczących dopuszczalnego poziomu emisji związków azotu. Wiele firm już się na nie przygotowuje.

Swoją gotowość na wprowadzenie nowej dyrektywy zadeklarowali szefowie przedsiębiorstw żeglugowych z Danii. Chodzi o przepisy, które zaczną obowiązywać prawdopodobnie od 2021 r. Wtedy do obszaru kontroli emisji związków NOx wejdzie prawdopodobnie obszar Morza Bałtyckiego oraz Morza Północnego, tak jak to ma obecnie miejsce w przypadku dyrektywy siarkowej.

„Takie wymogi mają zastosowanie już w północnoamerykańskim obszarze NECA (skrót od: Nitrogen Emission Control Area), gdzie od początku 2016 r. stosowane są wobec nowo wybudowanych statków” - powiedziała Maria Bruun Skipper ze Stowarzyszenia Duńskich Armatorów. „Duńscy armatorzy, którzy mają swoje statki w Ameryce Północnej już teraz muszą mieć na uwadze nowe regulacje”.

Zgodnie z przewidywaniami, poziom emisji tlenków azotu ma zostać zredukowany o 80 procent. Wiele wskazuje, że jeśli takie restrykcyjne przepisy wejdą nawet w życie, będą dotyczyły jedynie nowo budowanych jednostek.

„Tlenek azotu występuje w komorze spalania i jeśli statek miałby nagle ograniczyć emisję tych związków, musiałby przejść dużą przebudowę, a to nie jest proste” - dodała Maria Bruun Skipper. Kwestia ewentualnego wprowadzenia nowych regulacji będzie omawiana w czasie tegorocznej konferencji Międzynarodowej Organizacji Morskiej w październiku. PromySkat/ Helcom

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8901 3.9687
EUR 4.2231 4.3085
CHF 4.2955 4.3823
GBP 4.9204 5.0198

Newsletter