Żegluga

Tajwańska spółka żeglugowa Evergreen Marine Corporation podpisała z Shoei Kisen Kaisha umowę najmu 11 ultra dużych kontenerowców (ULCV) o pojemności 20 tys. TEU każdy. Tym samym, zamówiona flota ULCV przekroczyła już 1 mln TEU (kontener 20. stopowy), ocenia Lloyd’s Loading List.

Liczące ponad 400 metrów długości i 59 metrów szerokości statki użytkowane przez Evergreen dołączą na początku 2018 roku do sojuszu CKYHE (Cosco, K Line, Yang Ming, Hanjin oraz Evergreen).

Evergreen podkreśla, że głównym powodem takiej inwestycji jest możliwość obniżenia kosztów działalności. Uzyskuje się to dzięki transportowi większej masy ładunków statkiem napędzanym najnowszej generacji silniki typu G, co obniża koszt przewozu 1 kontenera.

Ponadto, statki z silnikami G zużywają o 7 proc. mniej paliwa w porównaniu ze statkami już eksploatowanymi, przyczyniając się też do obniżki emisji gazów cieplarnianych.

Nieformalny klub ULCV założył w 2013 roku największy wówczas armator Maersk Line z Danii. W czerwcu wprowadził do eksploatacji pierwszy kontenerowiec klasy Triple E, o pojemności 18 tys. TEU. Obecnie do końca zbliża się budową serii 20 takich statków.

Przypomnijmy, że kontenerowce ULCV Triple-E Maersk Line zawijają także raz w tygodniu do DCT Gdańsk. Wkrótce w związku z powstaniem sojuszu 2M (Maersk i MSC) ta sytuacja zmieni się.

PM/WNP.pl

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9577 4.0377
EUR 4.2668 4.353
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9701 5.0705

Newsletter