Żegluga

Stena Line nie zaoferuje w obecnym sezonie połączenia z Dun Laoghaire do Holyhead. Armator nie ukrywa, że decydujący przy podejmowaniu decyzji był rachunek ekonomiczny.

Promy szwedzkiego armatora pojawiały się na trasie Dun Laoghaire - Holyhead od 1995 r. Już wiadomo, że w tym roku tak się nie stanie. Serwis był realizowany przy pomocy statku HSS Stena Explorer – promu dużych prędkości, który mógł zabrać na pokład 1500 pasażerów oraz 375 pojazdów.

Przedstawiciele Stena Line przyznają, że ich posunięcie to coś w rodzaju konsolidacji połączeń oferowanych pomiędzy Irlandią a Walią. Drugie z połączeń znajdujących się w rozkładzie armatora to Dublin - Holyhead (Stena Line ma też w swoim rozkładzie połączenie Rosslare - Fishguard).

„Mając dwa serwisy, które dzieli zaledwie 10 mil, musieliśmy podjąć decyzję w kwestii usługi, która najlepiej będzie służyć potrzebom naszych klientów zarówno teraz, jak i w kolejnych latach” - powiedział Ian Davies ze Stena Line. - „Będzie to port w Dublinie”.

Decyzja zapadła po wielu rozmowach, które prowadzone były m.in. z przedstawicielami portu Dun Laoghaire. Zgodnie z zapowiedziami, Stena Line po rezygnacji z połączenia Dun Laoghaire - Holyhead, zamierza wzmocnić swoją obecność na trasie Dublin - Holyhead. Jak zauważają komentatorzy, znaczenie portu Dun Laoghaire dla ruchu pasażerskiego znaczenie zmalało w ostatnich kilkunastu latach. Zresztą wystarczy spojrzeć na liczby. W 2014 r. liczba pasażerów, którzy skorzystali z portu Dun Laoghaire, wyniosła 141 652 osoby, podczas gdy w 1998 r. było to 1 719 853 pasażerów. W ciągu ostatnich lat Stena Line wykonywała do tego portu rejsy jedynie sezonowo, w miesiącach letnich. Z czasem zmniejszona została liczba dziennych kursów, a ostatnio z rozkładu usunięte zostały także kursy wykonywane w okresie świąt Bożego Narodzenia.

Przedstawiciele Dun Laoghaire Harbour Company zapowiedzieli już rozpoczęcie poszukiwań alternatywnego przewoźnika, który przynajmniej w sezonie będzie oferował połączenie z Dun Laoghaire, które ma też znaczenie historyczne (ustanowiono je w 1835 r.). Jest jednak mało prawdopodobne, by firma, która zdecyduje się na zaoferowanie swoich usług, uczyniła to jeszcze w tym roku. Najwcześniej stanie się to w 2016 r. PromySkat
Źródło: BBC, Afloat

0 Trasy na Morzu Irlandzkim - mała korekta
Stena Line na Morzu Irlandzkim konsoliduje operacje promowe do Dublina w ramach trasy Hollyhead-Dublin. Dyskusja nad sensem utrzymywania równoległego połączenia superszybkim katamaranem (który ostatnio pływał tylko w sezonie letnim) była częścią wieloletniej polityki operatora, który stopniowo rezygnował z operowania superszybkimi katamaranami. Najpierw wstrzymano operacje HSS na trasie Hoek van Holland-Harwich, gdzie wstawiono największe promy typu ro-pax na świecie (Stena Britannica i Stena Hollandica), później wstrzymano operacje HSSem na trasie Stranraer-Belfast (obecnie Cairnryan-Belfast) gdzie w miejsce HSSa pojawiły się 2 duże jednostki Superfast. Obecnie podobne zmiany są realizowane na trasie do Dublina, operowanej przez ogromny Stena Adventurer, do którego dołączy kolejna jednostka typu Superfast (w miejsce Stena Nordica i - de facto HSSa).
Poza trasą Hollyhead-Dublin Stena Line operuje na Morzu Irlandzkim na trasach Fishguard-Rosslare (południe Irlandii), na 3 trasach z Belfastu (Irladnia Północna) Belfast-Cairnryan, Belfast,-Heysham, Belfast-Liverpool oraz na kupionej w ub roku Rosslare-Cherbourg - długiej trasie z południa Irlandii do Francji.
W drodze do Irlandii można także obecnie korzystać z 4 tras z Holandii do UK tj. Hoek van Holland-Harwich, Hoek van Holland-Killingholme (tylko fracht), Rotterdam-Harwich (tylko fracht) oraz nowo otwartej Rotterdam-Killingholme (tylko fracht). Trasy z Rotterdamu są skomunikowane z pociągiem intermodalnym Poznań-Rotterdam, który przewozi naczepy i kontenery, a jego operatorem jest ERS.
05 luty 2015 : 08:16 Stena Line Freight | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9577 4.0377
EUR 4.2668 4.353
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9701 5.0705

Newsletter