Prawo, polityka

Kapitan Francesco Schettino próbuje oczyścić się z części postawionych mu zarzutów. Właśnie ukazało się nagranie, w którym oskarżony, jak informuje serwis informacyjny TVP Info, tłumaczy, że na pokładzie statku był prawie do samego końca.

Przypomnijmy, że kapitan Francesco Schettino został skazany na 16 lat więzienia za spowodowanie katastrofy wycieczkowca Costa Concordia w 2012 roku z ponad 4 200 osobami na pokładzie (w tym 3 216 pasażerami). Statek uderzył o podmorskie skały w pobliżu wyspy Giglio w Toskanii. Zginęły 32 osoby. Schettino uciekł z pokładu jeszcze przed zakończeniem ewakuacji pasażerów i członków załogi.

Jak informuje serwis TVP Info, Schettino ma dysponować dowodami i zeznaniami świadków, z których wynika, że utrzymywał kontakt z kapitanatem portu i nadzorował ewakuację pasażerów. 

Z wcześniej publikowanych nagrań wynika jednak, że wsiada do szalupy ratunkowej znacznie wcześniej. 

Więcej >>>

AL

Źródło: TVP Info

Czytaj także: Włochy: Sąd apelacyjny utrzymał karę 16 lat dla kapitana Concordii
 

-1 inny punkt widzenia
Cytat''Z aktu oskarżenia wynikało, że kapitan opóźniał moment ogłoszenia alarmu na pokładzie i próbował zataić katastrofę przed władzami, informując początkowo pobliski kapitanat jedynie o awarii prądu. Na koniec uciekł z pokładu jeszcze przed zakończeniem ewakuacji pasażerów i członków załogi''Zapewne rzecz w tym,że inaczej ''zarządza''wypadkiem kapitan,a inaczej ''zarządza ''wypadkiem prawnik armatora. Ten pierwszy ma na względzie bezpieczeństwo,zaś ten drugi(czyli prawnik armatora) koszty.Stąd zapewne wynika owo opóźnienie w ogłoszeniu przez kapitana alarmu opuszczenia statku.Kapitan wyćwiczony jak ''pies Pawłowa"zapewne zaraz po wypadku skontaktował się z osobą odpowiedzialną armatora i postępował zgodnie z otrzymywanymi z lądu instrukcjami,mimo że być może był przekonany ,że kłócą się one z procedurami bezpieczeństwa.Tak zawany pobliski kapitanat portu znany nam jest z dziarskich pokrzykiwań oficera owego kapitanatu''Schettino wracaj na statek''Mało wiemy o przebiegu akcji ratowniczej koordynowanej przez ów kapitanat.To dziwne,że w akwenie tak nasyconym ruchem statków,dochodzi do wypadku z tak dużą liczbą ofiar śmiertelnych.
13 marzec 2017 : 21:40 von zadon | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9003 3.9791
EUR 4.226 4.3114
CHF 4.3068 4.3938
GBP 4.922 5.0214

Newsletter