Porty, logistyka

Przyszłość transportu i logistyki w Europie Środkowej, wielki sukces międzynarodowej konferencji końcowej TalkNET.

W czwartek, 16 lipca br.odbyła się międzynarodowa konferencja końcowa TalkNET, której zadaniem było dalsze omówienie celu projektu UE, który koncentrował się na optymalizacji koordynacji między zainteresowanymi stronami w dziedzinie transportu towarowego w Europie Środkowej.

Wydarzenie internetowe, promowane przez Zarząd Portu Północnego Morza Adriatyckiego - Porty Weneckie i Chioggia jako partnera wiodącego projektu, zgromadziło ponad 130 uczestników, w tym ekspertów sektora logistycznego. Jednym z partnerów projektu jest Zarząd Morskich Portów w Szczecinie i Świnoujściu SA. Podczas konferencji prelegenci z 13 krajów dyskutowali na temat eko-innowacyjnych i multimodalnych rozwiązań dla transportu towarowego oraz na temat przyszłości transportu i logistyki w Europie Środkowej, wykorzystując naukę i wyniki projektu TalkNET.

W ciągu trzech lat opracowano ponad 40 badań, 5 narzędzi wiedzy, 9 planów działania, 11 działań pilotażowych i 2 działania szkoleniowe, których celem jest rozwój projektów do wspierania zrównoważonych inwestycji w optymalizację węzłów multimodalnych i ekoinnowację. Odpowiednie wyniki osiągnięto również dzięki ponadnarodowemu podejściu i silnemu zaangażowaniu zainteresowanych stron, co zapewni znaczący wpływ, który przyczyni się do rozwiązania kwestii zrównoważonego transportu towarowego w Europie Środkowej w ramach Europejskiego Zielonego Ładu.

Podczas konferencji Michele Acciaro, profesor nadzwyczajny logistyki morskiej na Uniwersytecie Logistycznym w Kühne, wygłosił przemówienie inauguracyjne na temat postępów, wyzwań i działań politycznych na rzecz zrównoważonych globalnych łańcuchów dostaw w Europie. Następnie w dwóch czatach, międzynarodowi prelegenci dyskutowali odpowiednio o aktualnym stanie ekoinnowacyjnych rozwiązań w zakresie transportu, w tym rynku LNG i zrównoważonych sposobów przenoszenia transportu towarowego z transportu drogowego na kolejowy, wdrażając rozwiązania multimodalne.

TalkNET - Transport and Logistics Stakeholders Network to projekt współpracy na rzecz multimodalnego, przyjaznego dla środowiska transportu towarowego w Europie Środkowej, w który zaangażowało się 15 partnerów spośród portów, operatorów intermodalnego transportu drogowego i kolejowego, wiosek towarowych i władz regionalnych z ośmiu różnych krajów europejskich.

Współfinansowany przez program UE INTERREG EUROPA CENTRALNA 2014-2020 o łącznym budżecie w wysokości 2,5 mln euro, TalkNET ma na celu wzmocnienie wydajności węzłów logistycznych, ich połączeń z lądem i związanych z nimi usług logistycznych, jak również wdrożenie alternatywnych paliw i energooszczędnych rozwiązań zdolnych do osiągnięcia celów UE w zakresie gospodarki niskoemisyjnej.

rel (Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA)

+3 fajne imprezy na koszt podatników
"Współfinansowany przez program UE INTERREG EUROPA CENTRALNA 2014-2020 o łącznym budżecie w wysokości 2,5 mln euro ... hahaha ... gadu gadu gadu gadu gadu ... jakie to typowe dla eurokomunistycznych organizacji ... a taki budżet to akurat wystarczy na kilkanaście imprez, spotkań i opracowań uniwersyteckich ... towarzystwo wzajemnej adoracji jeździ sobie po konferencjach i spotkaniach ... a kto za to płaci ? Pan płaci, Pani płaci, ja płacę ... a oni się bawią :)
22 lipiec 2020 : 11:11 niedouczony sztauer | Zgłoś
0 Intermodal
W przyszłym roku Terminal Promowy Świnoujście zakończy inwestycje czyniące z niego nowoczesny morski terminal w sieci kombinowanego transportu intermodalnego. Za setki milionów zł powstały dwa stanowiska dla dużych promów, parkingi, bocznice kolejowe, itd. To wszystko zostanie zbudowane w ciągu niespełna 8 lat. Linia Świnoujście -Trelleborg dla promów powyźej L220 powinna być otwarta.
Czego brakuje? PROMÓW !!! Na duże promy czekamy już 18 lat. Najpierw były promy Piast i Patria dla PŹM. Potem kolejne rządowe obietnice na 4 promy dla PŻM i 2 dla PŻB. Skończyło się na wielce uroczystej ceremonii nazwania "stępką promu" czegoś co elementem stępki promu nie jest. Promy mają być ale dopiero po 2025 roku. Teraz projekt mogą uratować tylko armatorzy z innych państw.
Co dalej? Minister od gospodarki morskiej jest zajęty kopaniem "wielkiego rowu" na mierzei, a jedyny sensowny wielki morski projekt idzie w zapomnienie .
23 lipiec 2020 : 05:52 Andy | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter