Porty, logistyka

Otwarty w połowie 2009 r. Terminal Morski LPG w Szczecinie, należący do Orlen Gazu, do końca ub. roku obsłużył łącznie setkę tankowców. Od początku bieżącego roku przyjął dziewięć takich jednostek.

Częstym gościem terminalu jest m.in. widoczny na zdjęciu Gas Cerberus. W kolejnych miesiącach spółka spodziewa się regularnych dostaw płynnego gazu drogą morską, wynikających z podpisanych kontraktów i ewentualnych dodatkowych tzw. zakupów spotowych (doraźnych).

W branży LPG w Polsce pojawiło się ostatnio zaniepokojenie proponowaną nowelizacją ustawy o zapasach ropy naftowej. Chodzi o dwa zapisy: wprowadzenie dodatkowej koncesji na obrót gazem płynnym z zagranicą oraz zwiększenie zapasów obowiązkowych tego paliwa. Zapytaliśmy przedstawicieli Orlen Gazu, czy i w jakim stopniu proponowane podniesienie poziomu opłat zapasowych może się przełożyć na wzrost ceny LPG. Odpowiedziano nam, że na razie trudno to ocenić.

– Biorąc jednak pod uwagę charakterystykę tej branży i duże sezonowe wahania w cenie gazu płynnego, można przypuszczać, że ewentualny wzrost nie powinien być znaczący i nie powinien wpłynąć na popyt – uważa Orlen Gaz.

ek

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.4956 4.5864
EUR 4.6217 4.7151
CHF 4.7769 4.8735
GBP 5.4572 5.5674

Newsletter