Międzynarodowe Targi Budowy i Wyposażenia Statków, Maszyn i Technologii Morskich SMM w Hamburgu, jedne z największych targów przemysłu morskiego na świecie, odbędą się w formie cyfrowej. Taką decyzję podjęto w obliczu gwałtownie rosnącej liczby zachorowań na koronawirusa SARS-CoV-2.
W obliczu gwałtownie rosnącej liczby infekcji i zanikających nadziei na szybki powrót do normalnego życia preferowane są wydarzenia bez fizycznej obecności. Dzięki platformie online, wystawcy i klienci z całego świata będą mogli przedyskutować wyzwania związane z branżą morską, a także śledzić konferencje z udziałem cenionych ekspertów.
Po ścisłych konsultacjach z komisją wystawienniczą i instytucjami rządowymi zdecydowaliśmy się zorganizować SMM 2021 jako wydarzenie czysto cyfrowe. Postęp pandemii koronawirusa i wynikające z tego ograniczenia uniemożliwiły opracowanie wiarygodnego planu targów stacjonarnych - powiedział Bernd Aufderheide, prezes i dyrektor generalny Hamburg Messe und Congress GmbH. - Podejmując w porę taką decyzję, zapewniamy naszym wystawcom czas, aby mogli przygotować się do prezentacji w wersji online, a zwiedzającym wyobrażenie o tym, jak, pomimo trwającej pandemii, będą wyglądały targi w lutym 2021 roku.
Zespół SMM pracuje pełną parą nad stworzeniem formatów, które połączą w sposób cyfrowy społeczność branży morskiej od 2 do 5 lutego 2021 roku. Potężna platforma Maritime Business Hub ma umożliwić międzynarodowym wystawcom prezentację w sieci i interakcję z potencjalnymi klientami. Wystawcy mogą wybierać spośród kilku pakietów cyfrowych, które różnią się zakresem usług. Pakiety można zarezerwować za pośrednictwem strony internetowej SMM.
{no-article-gallery}
Po tych wszystkich miesiącach społecznego dystansu wszyscy cieszyliśmy się na spotkanie. Jednak obecny rozwój pandemii nie pozostawia nam wyboru. Cieszę się, że w ciągu ostatnich miesięcy udało się nam połączyć siły i stworzyć cyfrową wersję SMM 2021 - powiedział Claus Ulrich Selbach, dyrektor jednostki biznesowej w Maritime and Technology Fairs & Exhibitions w Hamburg Messe und Congress GmbH.
Nowa platforma cyfrowa umożliwi uczestnikom SMM nawiązywanie kontaktów, edukowanie i dzielenie się informacjami na temat innowacyjnych produktów i nowości branżowych, i to nawet po zakończeniu czterodniowej imprezy w lutym 2021 roku.
Platforma pozostanie aktywna do roku 2022. Oznacza to, że nasi wystawcy i partnerzy mogą zaprezentować się w sposób ciągły aż do następnego fizycznego spotkania i zintensyfikować swoją sieć kontaktów biznesowych, wykorzystując naszą dużą bazę danych - powiedział Selbach. Ponadto platforma będzie dostarczać społeczności morskiej aktualnych informacji branżowych i informować o specjalnych wydarzeniach na konkretne tematy, znacznie rozszerzając tradycyjne usługi oferowane przez SMM.
Knut Ørbeck-Nilssen, dyrektor generalny DNV GL - Maritime widzi pozytywne aspekty obecnej sytuacji.
Pandemia pokazała, że tak wiele można osiągnąć za pomocą środków cyfrowych, że przemysł morski jest więcej niż zdolny dostosować się do nowych sposobów pracy. W tych bardzo trudnych czasach bardziej niż kiedykolwiek, bezpieczeństwo musi znajdować się na czele każdej podejmowanej przez nas decyzji. Dlatego cieszę się, że organizatorzy SMM wykazali się dalekowzrocznością i trafną oceną, by w przyszłym roku przenieść SMM na platformę cyfrową - powiedział Ørbeck-Nilssen.
AL, rel (SMM)
