Inne

W najbliższą środę 24 czerwca startują regaty LOTOS Nord Cup organizowane w Gdańsku już po raz piętnasty. Tym razem, aby w czasie pandemii koronawirusa zapewnić uczestnikom maksimum bezpieczeństwa, organizatorzy wydłużyli czas trwania imprezy i czeka nas aż 17 dni wyścigów.

LOTOS Nord Cup Gdańsk 2020 odbędzie się w dniach od 24 czerwca do 12 lipca. Organizatorzy AZS Galion Gdańsk i Yacht Club Gdańsk spodziewają się 600 jachtów w 25 klasach. Bazą regat tradycyjnie będzie marina Galion w Górkach Zachodnich. Trasy regatowe zostaną ustawione w pobliżu gdańskich plaż Stogi, Górki Zachodnie oraz Brzeźno, więc będzie można obserwować zmagania zarówno z lądu jak i z wody.

Z powodu obostrzeń w podróżach wielu utytułowanych żeglarzy przebywa i trenuje obecnie w Polsce. Ta edycja LOTOS Nord Cup Gdańsk może być naprawdę wyjątkowa, gdyż w tegorocznych regatach będzie mogła wziąć udział niemal cała żeglarska kadra narodowa. W klasie Finn wystartuje Piotr Kula, uczestnik Letnich Igrzysk Olimpijskich 2012 w Londynie, który w tym roku wraca do startów po prawie dwuletniej przerwie spowodowanej kontuzją.

To moje pierwsze regaty w Polsce od września 2018 i mam nadzieję na super warunki i dobrą zabawę – cieszy się na przyjazd do Gdańska Piotrek Kula. - Na Nord Cup Gdańsk jest zawsze niesamowita żeglarska pogoda, atmosfera i rywalizacja na świetnym poziomie. W tym roku wszyscy są wyjątkowo spragnieni rywalizacji i będzie tu każdy, kto może.

LOTOS Nord Cup Gdańsk nie stawia jednak tylko na utytułowanych zawodników. Regaty Vector Sails Cup dla najmłodszych żeglarzy pływających na Optimistach mają wyjątkową rangę wśród wyścigów w tej klasie. Z roku na rok przybywa także chętnych do startów na akwenie w Górkach Zachodnich.

Jako gdańszczanin i rodzic dziecka żeglującego na Optimiście niezmiernie bym się cieszył, gdyby i w tym roku udało nam się pobić rekord frekwencji podczas Vector Sails Cup – mówi o swoich oczekiwaniach Wojciech Lewadowski, fascynat żeglarstwa i współpracownik przy organizacji LOTOS Nord Cup Gdańsk. To niesamowite, że klasa Optimist tak się rozwija i że regaty rosną w siłę także pod względem małych klas.

Oprócz wspomnianych już klas Finn i Optimist, startują także klasy Laser - Standard, Radial i 4,7, Europa, O'pen Skiff i L'Equipe, FD, Hobie Cat, Nautica 450, Delphia 24 i 420, Korsarz, 505 i J/70. Będą także wyścigi dla jachtów morskich - Bursztynowy Puchar Neptuna, Pantaenius Nord Cup Classic i długodystansowy Orvaldi B8 Race. Nad całą imprezą czuwać będzie doświadczona ekipa sędziowska, którą od 14 lat dowodzi Tomasz Sawukinas.

Organizatorzy chcą zapewnić zawodnikom, trenerom i obsłudze jak największy komfort i bezpieczeństwo. Dzięki większej liczbie dni możliwe jest odseparowanie poszczególnych grup uczestników. Zrezygnowano także z tradycyjnej tablicy ogłoszeń – wszystkie wyniki, instrukcje żeglugi i inne informacje będą dostępne online i wyświetlane na ekranach umieszczonych na terenie mariny.

Ostateczna decyzja o tym, że impreza w ogóle się odbędzie zapadła dopiero w maju i czasu na jej zorganizowanie zostało nam bardzo niewiele – mówi jej dyrektor, Michał Korneszczuk. – Jednak dzięki zaangażowaniu sprawdzonego zespołu i niesłabnącemu wsparciu takich sponsorów jak Grupa LOTOS, Miasto Gdańsk czy Pantaenius Ubezpieczenia Jachtów wszystko jest możliwe.

rel (PANTAENIUS GmbH)

Fot.: Bartosz Modelski

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter