Inne

Rząd zamierza dokończyć budowę drogi S3 i chce zrealizować północne obejście miasta wraz z budową tunelu Police-Święta - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk 9 czerwca br. podczas IV Międzynarodowego Kongresu Morskiego w Szczecinie.

Drugi dzień obrad Kongresu rozpoczęło wystąpienie premier Beaty Szydło, w którym przedstawiła program odbudowy polskiej żeglugi i wielkiego przemysłu stoczniowego. Obok kompleksowego wsparcia przemysłu stoczniowego, premier jako priorytet rządu wskazała także budowę kanału żeglugowego, dróg śródlądowych oraz prace nad strategią żeglugi w Polsce. Podczas Kongresu w Szczecinie szefowa rządu wzięła udział w podpisaniu listu intencyjnego dotyczącego budowy w polskich portach promów pasażerskich.

Czytaj także: List intencyjny: polskie stocznie wybudują promy dla PŻB

Minister Andrzej Adamczyk zadeklarował, że rząd chce skomunikować polskie porty z południem Europy.

Szef resortu infrastruktury i budownictwa podkreślił jak ważne jest dokończenie drogi ekspresowej S3. Trasa ta ma strategiczne znaczenie dla układu komunikacyjnego Polski zachodniej. Jest też ważną drogą europejską. Stanowi fragment trasy międzynarodowej E65. Dokończenie S3 zapewni połączenie drogowe z południowymi granicami Polski i z Czechami. Poprzez sieć dróg czeskich zapewnione zostanie połączenie z portami basenu Morza Śródziemnego. Obecnie dostęp do portów morskich odbywa się przez drogi niemieckie prowadzące do portu w Rostoku.

Minister Adamczyk zaznaczył, że dla wzmocnienia pozycji konkurencyjnej polskich portów ważna jest także poprawa stanu infrastruktury krajowych linii kolejowych wchodzących w skład międzynarodowych ciągów komunikacyjnych sieci TEN-T, a w szczególności magistrali kolejowych E59 i CE59 oraz E65 i CE65.

Porty w Szczecinie i Świnoujściu dysponują dobrze rozbudowanym systemem połączeń z transportem lądowym. Są one bowiem elementem Transeuropejskiej Sieci Transportowej TENT-T. Oba porty mają dogodne połączenia kolejowe poprzez tzw. "magistralę nadodrzańską", łączącą je z przemysłowymi ośrodkami zachodniej i południowej Europy.

Zadania inwestycyjne w zakresie poprawy stanu technicznego zarówno infrastruktury stanowiącej bezpośredni dostęp do portów, jak i linii stanowiących połączenie portów Szczecin i Świnoujście, były realizowane w ramach Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych do 2015 r. oraz będą kontynuowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku.

IV Międzynarodowy Kongres Morski odbywa się w dniach 8-10 czerwca 2016 r. w Szczecinie.

Kongres jest platformą dla międzynarodowej współpracy branży morskiej i forum do dyskusji o szeroko pojętej gospodarce morskiej. Biorą w nim udział przedstawiciele środowiska morskiego, a także przedsiębiorcy, politycy, naukowcy i samorządowcy. W programie Kongresu znajdą się panele dyskusyjne, interdyscyplinarne warsztaty, debaty i wykłady plenarne.

rel (Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa)

0 porty
Co roku słyszymy zapewnienia polityków u steru władzy o konieczności dokończenia S3 w tym na odcinku Szczecin- Świnoujście. Droga ta na dwóch odcinkach o łącznej długości przeszło 50 km jest dwupasmowa, jak za komuny, a ilość przejeżdżających tirów i samochodów osobowych jest na poziomie krytycznym. Rząd zaplanował budowę dużych promów dla PŻB. W założeniu każdy z tych promów jednorazowo będzie brał na pokład 250 tirów. W czasie doby dwa promy wykonają cztery podróże. Na drodze z dnia na dzień przybędzie 1000 (tysiąc ) tirów, jadących falami po kilkadziesiąt sztuk. Dzisiaj na tej trasie jest horror już nie tylko latem, ale praktycznie w ciągu całego roku. Obawiam się, że nowe promy szybciej wejdą na linię niż zostaną zbudowane nowe czteropasmowe odcinki S3.
11 czerwiec 2016 : 08:07 max | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0044 4.0852
EUR 4.285 4.3716
CHF 4.3754 4.4638
GBP 4.995 5.096

Newsletter