TT-Line podpisało z China Merchants Jinling Shipyard umowę na budowę nowego hybrydowego promu RoPax zasilanego LNG. Nowa jednsotka będzie miał długość 240 metrów i będzie mogła zabrać na pokład około 1000 pasażerów.
– Ten projekt to kontynuacja strategii dostarczania naszym klientom najnowocześniejszych, przyjaznych dla środowiska i efektywnych rozwiązań transportowych, a tym samym utrzymania wiodącej pozycji TT-Line na rynku Morza Bałtyckiego – mówi Bernhard Termühlen, prezes TT-Line.
Przyszły prom będzie charakteryzował się wyższym poziomem komfortu pasażerów, ulepszonymi typami kabin oraz nowo zaprojektowanymi, przestronnymi przestrzeniami zewnętrznymi.
Projekt jest częścią długotrwałej współpracy TT-Line ze stocznią China Merchants Jinling Shipyard, która rozpoczęła się w 2018 roku.
Bazując na sukcesie promów TT-Line napędzanych LNG takich jak Nils Holgersson i Peter Pan , które dostarczono w 2022 roku, zamówiony prom nowej generacji będzie wyposażony w zaawansowany hybrydowy układ napędowy zasilany LNG. Będzie ponadto wyposażony w udoskonalenia techniczne i zoptymalizowaną konstrukcję, aby zwiększyć efektywność operacyjną i ekologiczną.
Współpraca gwarantuje, że nowa jednostka będzie spełniała najwyższe standardy zrównoważonego rozwoju, bezpieczeństwa i wydajności dostosowane do rynku europejskiego, przekonuje TT-Line.
– Rozszerzenie istniejących możliwości TT-Line w zakresie bezemisyjnego bio-LNG poprzez dodanie bezemisyjnego komponentu akumulatora zasilanego z lądu podkreśla ambicję TT-Line, aby pozostać liderem zrównoważonych technologii bezemisyjnych na Bałtyku – mówi Andreas Schärli, dyrektor operacyjny TT-Line.
List intencyjny podpisany pomiędzy TT-Line i Jinling, przewiduję opcję budowy drugiego promu.
LEW (Źródło: TT-line), Fot. Sławomir Lewandowski / PortalMorski.pl

