Stocznie, Statki

Francuska Grupa CMA CGM, globalny gracz w dziedzinie rozwiązań morskich, lądowych, lotniczych i logistycznych, podpisała list intencyjny dotyczący budowy sześciu najnowocześniejszych kontenerowców napędzanych LNG w stoczni Cochin Shipyard Limited (CSL) w Indiach. Projekt będzie realizowany przy współpracy technicznej koreańskiego producenta statków HD Hyundai Heavy Industries.

To strategiczne posunięcie sprawia, że Grupa staje się pierwszym dużym zagranicznym przewoźnikiem, który zleca budowę statków napędzanych LNG indyjskiej stoczni, informuje CMA CGM, dodając, że wszystkie sześć statków zostanie zarejestrowanych pod banderą indyjską. 

Zdaniem francuskiej firmy, inicjatywa ta podkreśla silne zaangażowanie CMA CGM w realizację wizji morskiej Indii i strategicznych priorytetów krajowych.

Grupa aktywnie inwestuje w indyjskie strategiczne terminale, usługi morskie i budowę statków, a także zmienia bandery statków na indyjskie. Jednocześnie zwiększa lokalne zatrudnienie w sektorze morskim poprzez rozszerzenie działalności w zakresie załóg i obsady załogowej w Indiach.

CMA CGM zamierza przenieść cztery statki pod indyjską banderę jeszcze w 2025 roku i do końca roku zatrudnić 1000 indyjskich marynarzy. W 2026 roku CMA CGM planuje zatrudnić dodatkowych 500 indyjskich marynarzy.

Cieszę się, że CMA CGM jest pierwszą międzynarodową firmą żeglugową, która zamówiła budowę statków LNG w Indiach. To ważne wydarzenie pokazuje, jak bardzo wierzymy w możliwości przemysłowe i technologiczne Indii, i wspieramy ambicję premiera Modiego, żeby Indie stały się światową potęgą w budowie statków – mówi Rodolphe Saadé, prezes i dyrektor generalny CMA CGM Group. – Indie to kraj strategiczny dla CMA CGM, gdzie inwestujemy, szkolimy i wprowadzamy innowacje. Oprócz przemysłu stoczniowego wzmacniamy nasze partnerstwa w zakresie logistyki, szkoleń morskich i zrównoważonego transportu, aby wspierać rozwój Indii i przyczyniać się do dekarbonizacji światowego handlu – podkreśla Rodolphe Saadé.

Jak dodaje, „partnerstwo między CMA CGM a stocznią Cochin Shipyard podkreśla wspólne zaangażowanie w innowacje, zrównoważony rozwój i globalną doskonałość morską”.

Statki będą dostarczane w latach 2029–2031, zgodnie ze strategią odnowy floty i transformacji energetycznej Grupy.

Dla stoczni Cochin Shipyard, jak zaznacza jej dyrektor generalny to przełomowa inwestycja.

Nasz stocznia jest zaangażowana w dostarczanie wysokiej jakości statków z zrównoważonymi rozwiązaniami, aby sprostać oczekiwaniom rynku w zakresie dekarbonizacji żeglugi. Projekt, który zrealizujemy dla CMA CGM ma również ogromne znaczenie dla nas, ponieważ współpracujemy z największą grupą stoczniową HD KSOE (częścią grupy jest stocznia HD Hyundai Heavy Industries) jako głównym partnerem, co dodatkowo wzmacnia nasze zaangażowanie w dostarczanie najlepszych w swojej klasie rozwiązań poprzez partnerstwa, aby służyć klientom na całym świecie – mówi Madhu S Nair, dyrektor generalny stoczni Cochin Shipyard.

Indie stanowią strategiczny rynek dla Grupy CMA CGM. Dzięki 34-letniej obecności w tym kraju i zatrudnieniu około 17 000 pracowników CMA CGM odgrywa istotną rolę w łączeniu Indii z rynkami światowymi poprzez 19 cotygodniowych połączeń morskich.

Oprócz podstawowej działalności transportowej grupa aktywnie inwestuje w infrastrukturę portową Indii, posiadając znaczące udziały strategiczne w terminalach Nhava Sheva Freeport Terminal (NSFT) w pobliżu Bombaju oraz w porcie Mundra.

Grupa CMA CGM utworzyła również w Indiach, w Chennai w stanie Tamil Nadu, siedzibę swojej organizacji Global Business Services (GBS), która działa jako strategiczne centrum wspierające szeroki zakres funkcji w zakresie transportu morskiego, logistyki, finansów, kwestii prawnych, obsługi klienta i transformacji. Dzięki dedykowanej kadrze ponad 9000 pracowników GBS wspiera 160 agencji na całym świecie, nadzorując 261 procesów i 158 działów, realizując ponad 60 proc. głównych procesów transakcyjnych Grupy.

CEVA Logistics, spółka zależna CMA CGM zajmująca się logistyką, prowadzi działalność w 105 lokalizacjach w 31 indyjskich miastach, zarządzając powierzchnią magazynową o powierzchni około 900 000 metrów kwadratowych.

Stocznia Cochin Shipyard, jako wiodący producent statków w Indiach, jest pionierem w realizacji wizji rządu Indii, aby przekształcić kraj w globalny hub morski w ramach Maritime India Vision 2030 i Maritime Amrit Kaal Vision 2047, a wspólny projekt realizowany z CMA CGM jest doskonałym przykładem takich inicjatyw.

LEW (Źródło: CMA CGM)

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter