Stocznie, Statki

Budowa kadłuba ST-245 Rem Pioneer została przeprowadzona w zakładach Shipbuilding Industry Corporation w Wietnamie. Jednostka została zwodowana pod koniec czerwca br., jak poinformował wówczas zlecający budowę – Rem Offshore AS, odbyło się to miesiąc przed kontraktowym terminem.

W piątek 3 października, Rem Pioneer został zadokowany na statek do transportu ciężkich ładunków – Seway Osprey z floty Seaway7 i jest obecnie transportowany do Norwegii, gdzie rozpocznie się etap wyposażenia jednostki. Do eksploatacji we flocie Rem Offshore zostanie przekazany w sierpniu 2026 roku.

Rejs do Europy ma trwać około 1,5 miesiąca – ale jak poinformował Seaway7, taka forma transportu jest znacznie krótsza niż tradycyjne holowanie, które zajęłoby dwa razy więcej czasu. Jak podkreślono, Seaway Osprey to imponujący statek o długości 225 metrów i szerokości 44,5 metra. Nawet przy kadłubie wielkości Rem Pioneer na pokładzie nadal jest mnóstwo miejsca!

Rem Pioneer to jednostka do budowy podwodnych instalacji energetycznych (ESCV - Energy Subsea Construction Vessel), dedykowana dla klientów z sektora morskiej energetyki wiatrowej. Będzie to pierwsza jednsotka we flocie Rem Offshore zdolna wykonywać ciężkie prace budowlane zarówno na morskich farmach wiatrowych, jak i pod wodą, przy zerowej emisji netto.

Do kluczowych cech budowanej jednostki należą silniki dwupaliwowe, które mogą również pracować na metanolu, zestawy akumulatorów, pokład roboczy o łącznej powierzchni ponad 1400 mkw oraz 250-tonowy dźwig napędzany elektrycznie. Przyszłe modyfikacje umożliwią zainstalowanie pomostu morskiego do transportu techników do i z turbin wiatrowych.

Wizualizacja Rem Pioneer (Skipsteknisk)

Rem Pioneer został zaprojektowany przez norweską firmę Skipsteknisk, a głównym wykonawcą budowy statku jest stocznia Myklebust Verft.

To ważny moment dla Rem Offshore. Zamawiamy nasz pierwszy statek o zerowej emisji netto i robimy duży krok w przyszłość. Cieszymy się, że będziemy mogli zaoferować ten statek na rynku i wierzymy, że nasi klienci docenią możliwość bardziej wydajnej i zrównoważonej działalności – powiedział Lars Conradi Andersen, dyrektor generalny Rem Offshore, w maju 2024 r., po podpisaniu umowy ze stocznią Myklebust Verft.

Umowa Rem Offshore z Myklebust Verft obejmuje opcję budowy kolejnej jednostki.

LEW (Źródło: Rem Offshore/ Seaway7), Fot. Seaway7

 

 

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter