Stocznie, Statki

Samochodowiec Anji Soundness minął Przylądek Dobrej Nadziei i płynie w kierunku Chin, gdzie zakończy swój dziewiczy rejs na trasie Azja-Europa-Azja – poinformowała chińska firma żeglugowa SAIC Group, która za pośrednictwem spółki zależnej Anji Logistics pod koniec czerwca br. odebrała ze stoczni China Merchants Jinling Shipyard (Nanjing) naszpikowaną inteligentnymi rozwiązaniami jednostkę.

Anji Soundness, służący do przewozu samochodów osobowych i ciężarowych (PCTC), należy do tej samej serii co Anji Ansheng, który został przekazany SAIC w 2024 roku. Ultra-Panamax PCTC ma 228 metrów długości, 37,8 metra szerokość, zanurzenie 10,3 metra, całkowity tonaż (GT) to 87 000 ton.

Pokłady samochodowe wyposażone są w indywidualne pasy mocujące pojazdy o nośności do 2,5 tony, które zapobiegają przemieszczaniu się ładunku nawet podczas napotykania dużych fal podczas rejsu. Inteligentne systemy pomogą jednocześnie zwiększyć wydajność ładunku, umożliwiając załadunek do pełnej pojemności w krótszym czasie.

Oprócz pojazdów pokłady mogą być również wykorzystywane do transportu innych rodzajów ciężkich ładunków, takich jak sprzęt budowlany.

Układ napędowy składa się z silnika głównego napędzającego śrubę napędową oraz steru strumieniowego dziobowego. Aby zapewnić zgodność z przepisami IMO Tier III dotyczącymi emisji spalin, silniki główne i pomocnicze są wyposażone w układy selektywnej redukcji katalitycznej oraz układy oczyszczania spalin.

Silniki i kotły mogą być również skonfigurowane tak, aby w przyszłości umożliwić pracę na metanolu jako paliwie alternatywnym o niskiej emisji spalin.

Inteligentne systemy pomogą zwiększyć wydajność ładunku, umożliwiając załadunek do pełnej pojemności w krótszym czasie. Oprócz pojazdów, pokłady mogą być również wykorzystywane do transportu innych rodzajów ciężkich ładunków, takich jak sprzęt budowlany.

Statek jest również wyposażony w inteligentny system, który wykorzystuje 1300 punktów monitorowania do gromadzenia danych. Dzięki temu systemowi załoga oraz personel centrum operacyjnego na lądzie będą mogli przeglądać dane dotyczące różnych parametrów eksploatacyjnych statku w celu zarządzania zużyciem energii.

System może również generować natychmiastowe alerty dla załogi w przypadku wystąpienia jakiejkolwiek awarii.

System nawigacji satelitarnej optymalizuje nawigację, pomagając zmniejszyć zużycie paliwa na tych samych dystansach nawet o 15 procent.

Anji Soundness będzie wykorzystywany głównie do transportu samochodów wyprodukowanych w Chinach na rynki europejskie, jest również pierwszym z 14 statków oceanicznych, które SAIC planuje zbudować w ciągu najbliższych trzech lat w ramach inwestycji o wartości 10 mld CNY (1,4 mld USD).

LEW/Z mediów

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter