Stocznie, Statki

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines wyposaży drugi, nowobudowany gazowiec LNG w system Wind Challenger, czyli teleskopowy, sztywny żagiel przekształcający energię wiatru w siłę napędową. Budowa statku rozpoczęła się w japońskiej stoczni Oshima Shipbuilding Co., Ltd w 2022 roku.

MOL, który opracował Wind Challenger we współpracy z japońską stocznią Oshima Shipbuilding, szacuje, że Wind Challenger ma zmniejszyć emisję o około 5 proc. na trasie Japonia-Australia lub około 8 proc. na trasie Japonia-Zachodnie Wybrzeże Stanów Zjednoczonych w porównaniu z konwencjonalnym statkiem tej samej klasy.

Statek Tokyo LNG Tanker będzie drugim gazowcem LNG wyposażonym w ten system.

W ubiegłym roku MOL ogłosił umowę na zainstalowanie dwóch żagli Wind Challenger, na statku budowanym dla Chevron Shipping Company w Hanwha Ocean (wcześniej znana jako Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering). Ma zostać przekazany w 2026 roku.

AL, z mediów

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7322 3.8076
EUR 4.2429 4.3287
CHF 4.5855 4.6781
GBP 4.9506 5.0506

Newsletter