W stoczni Crist SA w Gdyni położono stępkę pod budowę drugiego statku typu CSOV, który - jako częściowo wyposażony - zostanie dostarczony norweskiej stoczni Ulstein Verft. Uroczystość odbyła się 14 marca.
Chodzi o statek do obsługi morskich farm wiatrowych typu Construction Service Operation Vessel (CSOV) budowany dla norweskiej grupy Olympic, o stoczniowym numerze budowy 319. Cięcie blach odbyło się w grudniu 2022 roku.
Warto dodać, że stocznia realizuje także budowę pierwszego, bliźniaczego projektu 318, którego pierwsze cięcie blach miało miejsce - 18 listopada 2022 roku, a stępkę położono 31 stycznia br.
Czytaj także:
Obie jednostki, projektu SX222, autorstwa Ulstein Design & Solutions AS, spełnią ogólne wymagania sektora offshore wind, takie jak przewóz personelu, rola bazy noclegowej dla personelu, przewóz ładunków, paliwa olejowego, wody w zbiornikach, części zamiennych oraz innych ładunków drobnicowych pod (500 m² powierzchni magazynowej) i na pokładach otwartych (440 m²). Będą napędzane elektrycznie, wspomagane bateryjnie. Mają 89,6 m długości, 19,2 m szerokości i pomieszczą 126 osób w 91 kabinach.
Kształt kadłuba zapewnia doskonałe osiągi w zakresie zużycia paliwa, zwrotności, prędkości, stabilności, ładowności i wykorzystania energii.
Oczekuje się, że pierwszy kadłub statku dotrze do Ulstein Verft w Norwegii w IV kwartale tego roku celem ostatecznego wyposażenia.
AL, PBS