Stocznie, Statki

Ievoli Cobalt opuścił niedawno - jak to określił operator "renomowaną Gdańską Stocznię Remontową SA w Gdańsku" - gdzie przeszedł szereg prac zarówno rutynowych - konserwacyjnych i remontowych, jak i modyfikacji zwiększających jego możliwości.

Prace obejmowały m.in. odnowienie klasy (wykonywane co pięć lat), instalację nowych wciągarek i drugiej uchylnej dźwignicy ramowej (A-frame), a także ulepszenia czujników aparatury badawczej wielozadaniowego statku offshore.

"Wspierając nasze ciągłe dążenie do zapewnienia wkładu w proces transformacji energetycznej, Ievoli Cobalt powraca teraz na Morze Północne, aby wykonać badania geofizyczne i UXO (poszukowanie niewybuchów - red.) dla projektu morskiej farmy wiatrowej" - poinformował operator statku na swoim profilu w platformie społecznościowej profesjonalistów LinkedIn.
"Wybór Gdańska był nie tylko podyktowany znaną jakością polskich stoczni, ale potwierdza również zaangażowanie NextGeo w inwestowanie i wzmacnianie swojej obecności w regionie. Rozmaite plany rozwoju są już w trakcie realizacji, a NextGeo jest dumne, że nawiązuje tak silne relacje robocze z przyjaciółmi w Polsce" - dodano.

Oprócz prac wymienionych wcześniej, na statku zainstalowano system BWT (uzdatniania wód balastowych), co sprawia, że spełnia on teraz wymogi przepisów BWM Convention. Stoczniowcy dokonali także przeglądu żurawia pokładowego o udźwigu 75 ton oraz wyremontowali rufowe pędniki azymutalne i dziobowe stery strumieniowe. Poza innymi drobniejszymi pracami, statek przeszedł w doku typowe zabiegi konserwacyjno-malarskie.

Next Geosolutions, to spółka zależna włoskiej grupy armatorskiej Marnavi SpA. Firmę tę założył w 1910 roku Domenico Ievoli. Dzisiaj dysponuje ona flotą ponad 40 statków, takich jak chemikaliowce, zaopatrzeniowce górnictwa morskiego (PSV), wielozadaniowe holowniki offshore (AHTS) oraz statki do transportu artykułów spożywczych.

Jedna z jednostek typu PSV, której operatorem jest Next Geosolutions, a armatorem Marnavi, zawinęła do Remontowej SA w połowie października br. by opuścić ją 17 listopada.

Ievoli Cobalt, to jeden z serii statków zbudowanych według projektu MMC 879L, będącym zmodyfikowaną - wydłużoną wersją typoszeregu 879, który - podobnie jak sama firma Marnavi Spa - jest dobrze znany grupie Remontowa Holding. W ramach typoszeregu 879, w kilku stoczniach na świecie powstało łącznie osiem statków PSV dla różnych armatorów, w tym jeden - Highland Chieftain - zbudowała w 2013 roku Remontowa Shipbuilding. Ta sama stocznia w roku 2010 dostarczyła także dwa statki typu AHTS - Ievoli Blue oraz Ievoli Black, które do dziś służą we flocie 14 jednostek offshore, należącej do Marnavi Spa.

Ievoli Cobalt, zbudowany jako PSV w 2016 roku, zaledwie kilka miesięcy po przekazaniu przez stocznię budującą, przeszedł przebudowę, zyskując nową funkcjonalność. Stał się wielozadaniowym statkiem offshore i bazowcem prac podwodnych, zyskując m.in. hangar i system wodowania i podejmowania z wody zdalnie kierowanych pojazdów podwodnych.

 

Zmodernizowany w Polsce Ievoli Cobalt pracował na Morzu Północnym jako ROV support, wykonując lekkie podwodne prace konstrukcyjne oraz wyszukując i podejmując z dna podmorskie kable w celu naprawy i konserwacji.

Teraz, po odświeżeniu i modernizacji w Remontowej SA, zajmować się ma głównie realizacją usług na rzecz sektora morskiej energetyki wiatrowej (offshore wind).

PBS, GL

Ievoli Cobalt w doku Gdańskiej Stoczni Remontowa SA. Fot.: Marcin Koszałka/PORTALMORSKI.PL
Highland Chieftain - jeden ze statków typoszeregu 879, zbudowany w stoczni Remontowa Shipbuilding z grupy Remontowa Holding. Fot.: Remontowa Shipbuilding SA.
Ievoli Cobalt w doku Gdańskiej Stoczni Remontowa SA. Fot.: Marcin Koszałka/PORTALMORSKI.PLHighland Chieftain - jeden ze statków typoszeregu 879, zbudowany w stoczni Remontowa Shipbuilding z grupy Remontowa Holding. Fot.: Remontowa Shipbuilding SA.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.4724 4.5628
EUR 4.633 4.7266
CHF 4.7706 4.867
GBP 5.4757 5.5863

Newsletter