Stocznie, Statki

Zakończyła się budowa pierwszego z dwóch wielozadaniowych statków specjalistycznych typu PSV, zamówionych w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. przez firmę Borealis Maritime. PSV Coey Viking będzie eksploatowany pod zarządem technicznym firmy armatorskiej Viking Supply Ships AB.

W poniedziałek, 18 stycznia br. statek został przekazany armatorowi i niebawem po mobilizacji (adaptacji - przystosowaniu do konkretnego zadania) wejdzie do regularnej eksploatacji w norweskim sektorze Morza Północnego.

Coey Viking przeznaczony jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilany LNG lub lekkim olejem okrętowym – MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo zainstalowano na nim układ zasilania bateryjnego, co plasuje go na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów, pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.

Coey Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, o wyśrubowanych parametrach pogodowych, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Na statku zainstalowano również system do zwalczania pożarów obiektów obcych klasyfikowany jako Fi-Fi -2 jak również do zwalczania rozlewów olejowych certyfikowany wg przepisów NOFO.

Statek zbudowano według zmodernizowanego projektu Wärtsilä VS 4411 DF, pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV-GL.

rel (Remontowa Shipbuilding SA)

Fot.: Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL

+21 Gratulacje
Brawo Remontowa,
Każdy zwodowany statek , a nawet kadłub w Polskich stoczniach to teraz podwójny sukces.
Kiedyś koniunktura na statki wróci.
20 styczeń 2021 : 15:04 Gość | Zgłoś
-11 Porażka jak w Nauce
Ci co w Nauce robili kadłuby to się bardzo bardzo cieszą :-) :-) :-) . Skaczą z radości do góry jak kangóry ,:-) . A czasy i rynek był dużo lepszy. :-) . Ktoś odebrał i będzie zarabiał, a rachunek zapłacą podatnicy. Stop Oszustom.! Stop zlodziejom! Stop geszefciarzom !
20 styczeń 2021 : 19:20 Postobserwator | Zgłoś
+13 sukces podwójny
ekstra, że udało się ten kadłub komuś jeszcze sprzedać jako wykończony statek :)
20 styczeń 2021 : 18:03 Andrzej111 | Zgłoś
-8 A jaki wynik na projekcie ?
Oni go oddali za darmo i jeszcze dopłacili do swojej roboty. Taki jest napewno wniosek z wyniku finansowego. Kolejny "sukces" naszych "kapitalistów". Robić biznes, ale nie za swoje pieniądze. :-) . Płacić ludziom trzeba, bo geszeft musi trwać, ale nie swoimi pieniędzmi. :-) Niech płaci Państwo i podatnicy w Kormoranach, bo jak nie to on 8 tys zwalnia :-) .. Janusz jak Lenin wiecznie żywy dla swojej sekty, ale czemu reszta ma to z przyszłych emerytur sponsorować ? Ciekawe kiedy zaczną sprzedawać z nim koszulki i jego maski .
20 styczeń 2021 : 19:33 Postobserwator | Zgłoś
+9 O czym ty piszesz?
O czym Ty piszesz człowieku? Przeciez ten statek wybudowala prywatna stocznia
21 styczeń 2021 : 03:55 Xxxx | Zgłoś
+1 Cichociemna magnatera
Odpisałem Ci o czym piszę ale cenzura skasowała. Mam nadzieję że już żadne państwowe zlecenie nie pójdzie tam bez uczciwego przetargu z udziałem stoczni z całego świata. Dosyć okradania podatników przez takich co to za komuny w stanie wojennym i w Solidarności byli i komuna ich Dyrektorami robila w państwowych firmach i w delegację na kierownicze stanowiska wysyłała :-) :-) :-) . Czy wy chcecie mieć oligarchie jak w Rosji i na Ukrainie ? Puknijcie się w łeb chłopy pańszczyźniane po "studyjach" w którymś pokoleniu. Wasza pensja jest na kredyt z Waszej przyszłej emerytury.
23 styczeń 2021 : 11:43 Postobserwator | Zgłoś
0 c.d.
P.S. Ciekawe czy mi znowu IP zablokują. Nie ma jednak do tego prawa. Cenzura musiała mi potem cofnąć. :-) choć skasowanych postów nie przywróciła. Mógłbym mieć to w d..e, ale szkoda żeby cichociemni kolejne pokolenie chłopów pańszczyźnianych sobie wychowywali. W cywilizowanych krajach układ jest prosty. My robimy u Ciebie a twoja robota to dbać o zapłatę dla nas. :-) . Żadnych kultów jednostki. Żadnego pie...nia jaki to on Batman nie jest. :-) Nie płaci za robotę w terminie, nie płaci CIT od zysku PONAD ZERO procent to jest szmaciarz i śmieć. Bez zleceń od państwa już tylko KOTY BY BIEGAŁY. Podatnikom podziękujcie. ! Janusz ma zarabiać a nie na koszt podatników w czynię społecznych prom dla Kanadyjczyków
i innych budować.
23 styczeń 2021 : 11:45 Postobserwator | Zgłoś
+5 Gratulacje
Moje gratulacje :)

Jak dobrze że mamy jeszcze jakikolwiek przemysł w Polsce (a nawet szerzej w Europie) i że polskim/ europejskim biurokratom nie udało się jeszcze wszystkiego zaorać i zniszczyć swoją idiotyczną polityką. Chiny i Azja tylko na to czeka, aż sami się wykończymy, ale będzie to kwestia naszej własnej głupoty a ich sprytu i trzeźwego umysłu, niczego więcej.
21 styczeń 2021 : 08:21 Fajnie | Zgłoś
+3 Coey Viking
Bardzo cieszy przekazanie statku, choć lekko po terminie (Q4 2020).
Warto przy tym poznać dokument opublikowany przez Szwedów, przybliżający cenę kontraktu
"Viking Supply Ships AB co-invests in new vessels".
Tak samo wartość kontraktu została upubliczniona przez Remontową Shipbuilding 28.10.2019.
Jeśli chodzi o możliwości produkcyjne Remontowej to warto je porównać z turecką stocznią
Sanmar Tuzla + Sanmar Yalova "News-Sanmar Shipyards".
Oprócz 30 holowników w 2020, na koniec roku w portfelu mają 22 podobne.
Publikują też pełną listę swoich holowników głównie ASD + 2 LNG dla Norwegów , Borgoy +Bokn.
Szczególną uwagę zwraca stocznia Sanmar Tuzla .W zasadzie jedna długa hala produkcyjna.
23 styczeń 2021 : 22:15 Mieczyslaw | Zgłoś
+1 A co w tym dokumencie jest napisane....
"Transaction specific details are confidential, but represents a SIGNIFICANT DISCOUNT compared to original contract price and estimated new-build prices for similar assets."
vikingsupply.com/newsarticle/viking-supply-ships-ab-co-invests-in-new-vessels[[external]]/3456481
W tłumaczeniu z angielskiego na polski i z polskiego na nasze. Kontraktują niżej niz dotowani Chińczycy i jeszcze znaczący rabat tzn. że
dopłacili pewnie z 50 % do materiałów i urządzeń i zbudowali go za darmo :-) :-) :-) . Mam nadzieję że pochwalą sie wynikiem, ale nie to stocznia prywatna Państwo WON . Tylko później dajcie coś z MON-a bo zamykamy i 8 tys. + podwykonawcy na pysk :-) :-) :-) . I tako działa :-) :-) :-) . Chory kraj.
I takie są te na Janusze-geniusze. Tylko Farmazon medialny i nic więcej, a wszyscy ich w c.. robią. :-) :-) :-) .
26 styczeń 2021 : 15:08 Postobserwator | Zgłoś
+2 c.d.
Ludzie się narobili i skutkiem tego jest tylko że kasa wypłyneła z kraju na zagraniczne zamówienia, a pracowników i podwykonawców z budżetu czyli przyszłych emerytur trzeba będzie spłacić :-) .
Ale jak mówi Januszowy farmazon "Cieszmy się, nie zwracajmy uwagę na malkontentów, Forza, Forza, Hi Tech Mercedes na kilogram:-) , Załóżmy koło pozytywnie zakręconych stocznią " itp debilizmy do produkcji niewolniczych kret..ów. :-)
26 styczeń 2021 : 15:08 Postobserwator | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter