Stocznie, Statki

Fiński koncern Wärtsilä dostarczy kompletny pakiet LNG obejmujący m.in. silnik Wärtsilä 31DF, system magazynowania, dostawy i kontroli LNGPac dla dwóch nowych promów budowanych na zlecenie Ferry Sunflower, spółki zależnej Mitsui O.S.K. Lines (MOL).

Statki budowane są w stoczni Shimonoseki Shipyard & Machinery Works w Japonii i będą to pierwsze tego typu jednostki zbudowane w tym kraju - informuje w komunikacie Wärtsilä.

Silnik Wärtsilä 31DF wybrano dla tych promów ze względu na jego bardzo wysoką wydajność. Zapewnia bezpieczną i ciągłą pracę, co było kluczowym wymogiem postawionym w specyfikacji.

Ogromne doświadczenie i know-how firmy Wärtsilä w zakresie rozwiązań LNG dla sektora morskiego zostało ponownie docenione. Jesteśmy w stanie zaoferować produkty i systemy sprawdzonej konstrukcji i wysokiej wydajności, z mocną listą referencyjną - mówi Keisuke Yasutake z Wärtsilä Japan.

Sunflower Kurenai i Sunflower Murasaki o długości około 200 metrów przewiozą około 763 pasażerów, 136 ciężarówek i 100 samochodów osobowych z prędkością 22,5 węzła. Ich uruchomienie planowane jest na rok 2023 na trasie Osaka-Beppu.

AL, rel (Wärtsilä)

1 1 1 1