Morski Oddział Straży Granicznej, poinformował o rezultatach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę pełnomorskiej jednostki patrolowej (OPV). W praktyce oznacza to wybór stoczni, która zbuduje i przekaże tę jednostkę polskiej formacji. Wybrano stocznię z Francji.
W postępowaniu złożono dwie oferty. Przy wyborze i ocenie ofert zamawiający kierował się ceną ofertową brutto (60 % wagi), okresem gwarancji na wyposażenie jednostki (30 % wagi) i wysokością kary umownej za zwłokę w wykonaniu umowy (10 %).
Złożone w postępowaniu i niepodlegające odrzuceniu oferty otrzymały następującą liczbę punktów:
- oferta złożona przez stocznię Socarenam z Francji - 60 pkt za cenę brutto, 30 pkt za okres gwarancji na wyposażenie i 10 pkt za wysokość kary umownej za zwłokę w wykonaniu umowy czyli maksymalną możliwą liczbą punktów według każdego z kryteriów, a łącznie 100 pkt.
- oferta złożona przez Wykonawcę PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. - 47,92 pkt według najbardziej ważącego kryterium, jaką jest cena, a 77,92 pkt - łącznie, według wszystkich kryteriów.
Jako spełniającą warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ocenioną jako najkorzystniejsza na podstawie kryteriów oceny ofert wybrano ofertę stoczni z Francji.
Przypomnijmy, że otwarcia ofert w drugim postępowaniu przetargowym dokonano 11 lutego br.
Pierwsze unieważniono w listopadzie 2019 roku z powodu zbyt wysokiej ceny zaproponowanej przez jedynego wtedy oferenta - konsorcjum stoczni PGZ Stocznia Wojenna i SR Nauta.
W drugim podejściu stocznia Socarenam złożyła ofertę o wartości 111 000 000 zł brutto, co oznaczał zmieszczenie się w limicie budżetowym, przy czym jednostka miałby być objęta 36-miesięczną gwarancją wyposażenia, a drugi oferent - PGZ Stocznia Wojenna wzięła udział w przetargu z ofertą na poziomie 138 990 000 zł (z gwarancją na 30 miesięcy), co ponownie (jak w pierwszej procedurze przetargowej) oznaczało przekroczenie założonego przez MOSG budżetu.
Przedmiotem zamówienia, zarówno w obecnej procedurze zakupowej, jak i w unieważnionej, wcześniejszej, jest okręt o długości od 60 do 66 m, szerokości przynajmniej 10,5 m, zanurzeniu ok. 3,5 m, wyporności około 1000 t i autonomiczności do 12 dni, z możliwością operowania na wodach europejskich. Chodzi nie tylko o Bałtyk. Jednostka ma być przystosowana do działania w warunkach hydrometeorologicznych występujących także w rejonie Morza Północnego i Śródziemnego.
Szerzej, m.in. o zadaniach, jakie ma spełniać nowa jednostka patrolowa Straży Granicznej, informowaliśmy we wcześniejszym materiale.
Nowa jednostka, która trafi do Kaszubskiego Dywizjonu Straży Granicznej w Gdańsku-Westerplatte, ma zastąpić jeden z użytkowanych obecnie patrolowców projektu SKS-40 - Kaper-1 (SG-311) i Kaper-2 (SG-312).
PBS, rel (MOSG)