Stocznie, Statki

Morski Oddział Straży Granicznej, poinformował o rezultatach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę pełnomorskiej jednostki patrolowej (OPV). W praktyce oznacza to wybór stoczni, która zbuduje i przekaże tę jednostkę polskiej formacji. Wybrano stocznię z Francji.

W postępowaniu złożono dwie oferty. Przy wyborze i ocenie ofert zamawiający kierował się ceną ofertową brutto (60 % wagi), okresem gwarancji na wyposażenie jednostki (30 % wagi) i wysokością kary umownej za zwłokę w wykonaniu umowy (10 %).

Złożone w postępowaniu i niepodlegające odrzuceniu oferty otrzymały następującą liczbę punktów:

  • oferta złożona przez stocznię Socarenam z Francji - 60 pkt za cenę brutto, 30 pkt za okres gwarancji na wyposażenie i 10 pkt za wysokość kary umownej za zwłokę w wykonaniu umowy czyli maksymalną możliwą liczbą punktów według każdego z kryteriów, a łącznie 100 pkt.
  • oferta złożona przez Wykonawcę PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. - 47,92 pkt według najbardziej ważącego kryterium, jaką jest cena, a 77,92 pkt - łącznie, według wszystkich kryteriów.

Jako spełniającą warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ocenioną jako najkorzystniejsza na podstawie kryteriów oceny ofert wybrano ofertę stoczni z Francji.

Przypomnijmy, że otwarcia ofert w drugim postępowaniu przetargowym dokonano 11 lutego br.
Pierwsze unieważniono w listopadzie 2019 roku z powodu zbyt wysokiej ceny zaproponowanej przez jedynego wtedy oferenta - konsorcjum stoczni PGZ Stocznia Wojenna i SR Nauta.

W drugim podejściu stocznia Socarenam złożyła ofertę o wartości 111 000 000 zł brutto, co oznaczał zmieszczenie się w limicie budżetowym, przy czym jednostka miałby być objęta 36-miesięczną gwarancją wyposażenia, a drugi oferent - PGZ Stocznia Wojenna wzięła udział w przetargu z ofertą na poziomie 138 990 000 zł (z gwarancją na 30 miesięcy), co ponownie (jak w pierwszej procedurze przetargowej) oznaczało przekroczenie założonego przez MOSG budżetu.

Przedmiotem zamówienia, zarówno w obecnej procedurze zakupowej, jak i w unieważnionej, wcześniejszej, jest okręt o długości od 60 do 66 m, szerokości przynajmniej 10,5 m, zanurzeniu ok. 3,5 m, wyporności około 1000 t i autonomiczności do 12 dni, z możliwością operowania na wodach europejskich. Chodzi nie tylko o Bałtyk. Jednostka ma być przystosowana do działania w warunkach hydrometeorologicznych występujących także w rejonie Morza Północnego i Śródziemnego.
Szerzej, m.in. o zadaniach, jakie ma spełniać nowa jednostka patrolowa Straży Granicznej, informowaliśmy we wcześniejszym materiale.

Nowa jednostka, która trafi do Kaszubskiego Dywizjonu Straży Granicznej w Gdańsku-Westerplatte, ma zastąpić jeden z użytkowanych obecnie patrolowców projektu SKS-40 - Kaper-1 (SG-311) i Kaper-2 (SG-312).

PBS, rel (MOSG)

Komentarze   

+8 Socarenam
I robota pójdzie do żabojadów. Trochę to dziwne, zwłaszcza w tych trudnych czasach, ale z drugiej strony MOSG chyba nigdy nie zamawiał jednostek w Polsce bez względu na czasy, no i może chcą być pewni, że ten stateczek na pewno powstanie.
08 maj 2020 : 09:01 Michale Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 Stac nas na MW
Brawo Straż Graniczna ! Wreszcie zaczęto dbać o pieniądze podatników. Gonić oszustów z "czympionów" narodowych. Gawron, Ratownik, Kaszub, Lublin, Prom wystarczy tego już. Teraz byłoby to samo. Cena razy 5 i 20 lat budowy. To nie są żadne stocznie ! To jakieś nieporozumienia są. Za jednego GawronaSlazaka, badziewie można by kupić na Zachodzie 2,5 uzbrojonej wypasionek korwety. Premia dla osob rozstrzygujacych przetarg !
08 maj 2020 : 09:45 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-8 Remontowa
Dlaczego Remontowa nie stanela do przetargu na budowe jednostki.
Buduja Kormorany, holowniki dla wojska , dla Urzeddu Morskiego 2 jednostki.
To dlaczego by nie mieli zbudowac dla Starży Granicznej.
Serwis, doki itp mieli by na miejscu.
Chory wybór.
08 maj 2020 : 09:51 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 Co za kraj...
To chyba dobrze, bo wszyscy, co sie zawsze czepiaja Remontowej, powinni byc zadowoleni. Jak by to Remontowa stanęła do przetargu i nie daj Boże wygrała z PGZ, dopiero by się wylała fala hejtu i ujadanie na prywatną stocznie, ze odbiera robote państwowej. A jak wygrywają francuzi, to wszyscy gratulują MOSG. I to jest Polska właśnie :-(
08 maj 2020 : 18:21 Tico Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Remontowa odp.
Z tego co wiem to Remontowa nie stanęła do przetargu bo opis techniczny i wymagania zamawiającego były po prostu nierealne.
08 maj 2020 : 19:22 REM Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Remontowa
Remontowa jest zaje.. robota i terminami które sa naciągnięte jak guma w kalesonach...nie wiem czy by dotrzymali terminu..
10 maj 2020 : 18:29 Xsawier Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Re
Bo nie musi. Widać ma dość zleceń od wypłacalnych zamawiających :)
11 maj 2020 : 09:53 Michu_35 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Brawo Marynarze
Zdrowy rozsądek i brak pieniędzy zwyciężyły. Wcześniej pożegnaliśmy "Ratownika" teraz patrolowca.
W podobnej sytuacji przed laty znalazła się PŻM i dzisiaj ma kilka statków z Chin. Mogło być więcej.
Zamieszczone zdjęcie przedstawia pierwszy z patrolowców 60 m La Confiance P-733 .
Numer 3 La Combattante P-735 przekazano 30.10.2019, a 03 12.2019 prezydent Francji podpisał kontrakt
na 6 jed 70 metrowych. Ciekawostką jest grupa lotnicza. Patrolowce maja otrzymać drony Penguin C UAS .
Waga drona 700 kg ,zdalna obsługa 2 osoby.
Nieskromnie zauważę ,ze wczoraj napisałem, że dla stoczni ważne są kontrakty. Marynarze to potwierdzili.
W przypadku okrętów najważniejszy nie jest kadłub lecz "nadzienie". Tutaj Francuzi mają spory dorobek.
Rozwijanie tego na własną rękę to samobójstwo. Współpraca z innymi tylko pod dyktando z NIMI.
Jeszcze raz gratulacje dla Marynarzy, czekam na jednostkę w Gdyni.
08 maj 2020 : 10:10 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 Brawo Polski Coast Guard
Brawa dla morskiego oddziału straży granicznej. Wreszcie będzie zrobione na czas i dobrze bo w zagranicznej stoczni. A polskie stocznie niech się tylko oblizał. Liczyli pewnie na to że przeciągną budowę o jakieś 15 lat wydoją unijną kasę a na koniec wyjdzie kajak z żaglem. Dosyć polskiego stoczniowego partactwa.
08 maj 2020 : 11:19 Scypion afrykański Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Polska stocznia
W Polsce jedynie stocznia Remontowa jest w stanie wybudować taką jednostkę w terminie i budżecie. Podejrzewam że budżet był za mały na wyspecyfikowany parametry.

Pytanie: czy specyfikacja techniczna nie została zmieniona po pierwszym przetargu ?
08 maj 2020 : 11:20 Ric Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Taki artykuł chciałem przeczytać
No nareszcie dobra informacja. Wreszcie będzie zrobione na czas i dobrze. Brawo morski oddział straży granicznej. Brawo polski Coast Guard
08 maj 2020 : 12:03 Mentol Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 I to jest to
Marynarka wojenna i polska grupa zbrojeniowa... Patrzeć i uczyć się.
08 maj 2020 : 12:05 Self my self Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Komentarz
Morski oddział straży granicznej...od jakiegoś czasu zaczął zamawiać jednostki pływające w obcych stoczniach i jak na razie dobrze na tym wychodzi. Jednostki pościgowe, patrolowe a teraz pelnomorska..... Jak tak dalej pójdzie zastąpi tego niechcianego bękarta z nadymanym ego _marynarkę wojenną
08 maj 2020 : 12:11 Franc Maurer Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Sztandar
Czympiony narodowe powinny za "sukcesy" w budowie i remoncie okrętów powinny otrzymać sztandar "Żywią się A nie Bronią" .
08 maj 2020 : 14:35 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-9 wyłupiaste oko
obserwator..20 lat buduje się okręt wyłącznie gdy finansuje go Rząd SLD wraz PO/PSL.
Coś mało uważnie obserwowałeś przez te lata ...lub przez dymane okularki . Przypomnę tylko słowa "najważniejszych i najwybitniejszych "tego okresu. " Stocznia ma budować okręt beznakładowo " Dziś za zasługi przebywają w Brukseli .
08 maj 2020 : 15:35 kaszub Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 kaszub
przez te 20cia lat to pisiory tez byli ....czy sie myle
09 maj 2020 : 01:20 temida Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Gdzie będzie przebywało PiS?
Za zasługi w temacie budowy promów?
12 maj 2020 : 15:40 W Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Socarenam
Francuzy wezmą kontrakt i pewnie zlecą budowę kawałka kadłuba (a może nawet całego) jakiejś firmie z GDN (Crist, Baltic Operator?) i będzie jak zwykle. A jak im zabraknie kasy, to Makaron im papu załatwi.
09 maj 2020 : 10:10 Jean Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Do Jeana
Wiesz jak będzie ? Zlecą firma zarządzanym Politrukom albo Januszon Geszftó za 50 % wartości materiału. Wiedzą dobrze że te firmy już dyndają i potrzebują jakiegokolwiek przypływu gotówki. Oczywiście blachy będzie zamówiona we francuskiej hucie. I będę artykuły o współpracy relacjach i przyjaźni między dwoma zaprzyjaźnionyi przemysłami. 30 lat pseudokapitalizmu a dalej jak w PRL-u tylko że Bareji nie ma. Ale i tak wolę to niż żeby robił PGZ. To byłby Gawron 2 czyli Miś. Mimo wszystko będzie taniej u Francuzów i na pewno zrobione. Dlaczego Ci co zarabiają i płaca podatki maja żywić takie coś jak Pegaz itp. ? Cwaniaków z niskiej półki z państwowej kasy.
10 maj 2020 : 11:39 Obserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Socarenam...że co?
"Makaron im papu załatwi" proszę o tłumaczenie na polski. Makaron?
09 maj 2020 : 21:32 Stef Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Makaron
Makaron, to Macron, pardon...
10 maj 2020 : 19:46 Jean Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Tlumacz
Macron=Makaron
10 maj 2020 : 10:07 Miroslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1