Stocznie, Statki

TOTE Services zleci Philly Shipyard budowę do pięciu nowych statków (NSMV) celem zapewnienia światowej klasy szkoleń morskich dla przyszłych marynarzy amerykańskich. To jednak nie jedyne ich planowane przeznaczenie.

To realizacja wizji Administracji Morskiej Stanów Zjednoczonych (United States Maritime Administration, MARAD), mającej na celu unowocześnienie floty szkoleniowej akademii morskich kraju, które dostarczają wykwalifikowanych oficerów.

Statki szkolne mają być odpowiedzią na problem krytycznego niedoboru wykwalifikowanych oficerów potrzebnych do obsadzania załogami statków handlowych i zastąpią obecne statki szkolne w państwowych akademiach morskich w Nowym Jorku, Massachusetts, Maine, Teksasie i Kalifornii.

Firma TOTE Services została wybrana przez MARAD w maju 2019 roku na zarządzającego budową (Vessel Construction Manager - VCM) dla programu NSMV, aby zapewnić zastosowanie najlepszych praktyk w budowie statków.

Jednostki poprawią możliwości kształcenia przyszłych marynarzy, zapewniając wysokiej jakości zaplecze szkoleniowe, w tym podwójne maszynownie i sterówki oraz najnowsze technologie morskie z miejscem na szkolenie do 600 kadetów na morzu.

Oprócz tego, że NSMV staną się najnowocześniejszą platformą szkoleniową i edukacyjną, będą również wysoce funkcjonalnym narodowym atutem, zdolnym do pełnienia wielu ról. Każdy statek będzie posiadał nowoczesne zaplecze szpitalne, lądowisko dla helikopterów oraz możliwość przyjęcia do 1000 osób w czasie potrzeb humanitarnych. Uzupełnieniem możliwości NSMV będzie wyposażenie ich w (burtową) rampę ro-ro oraz miejsce składowania kontenerów, które będą mogły być wykorzystywane podczas akcji ratunkowych lub dostaw ładunków.

TOTE Services z MARAD ma długą historię we wspieraniu programów szkoleniowych akademii morskich i misjach humanitarnych.

Od 2015 roku TOTE Services nadzorowało budowę pierwszych w świecie kontenerowców napędzanych LNG, aktywowało amerykańskie statki szkolne do wspierania akcji ratunkowej po huraganie Maria oraz zarządzało różnymi statkami MARAD.

AL, rel (TOTE Services)

Wiz.: Herbert Engineering and MARAD

Komentarze   

+1 Marad
Bardzo ciekawa i niejednoznaczna wiadomość. Początkowo miały być 2 za 600 mln $ + 3 w opcji, razem 1500 mln $.
Jako pierwsze zamienniki mają być dla Empire State VI IMO 5264510 14620 DWT 1952 z Massachusetts Academy i Kennedy IMO 6621662 1953 164 m dla State University of New York . Statki są wiekowe i najczęściej stoją przy kei.
Następne w kolejce są siostrzane Golden Bear IMO 8833407 1989 California University i State of Maine IMO 8835217 152 m Maine Academy.
Nowe jednostki są większe 600 stóp długości będą okrętowały 1000 osób w wersji ekspedycyjnej i będą kontrolowane przez US Navy.
Te statki szkoleniowo-ekspedycyjne są zmodyfikowanymi ro-pax' mi. Ten sposób szkolenia jest bardzo drogi, jednostki najczęściej stoją.
W 1964 wszedł Transportowiec, a dzisiaj eksploatujemy.
Nawigatora XXI i Horyzonta II. Łączenie zarządu armatora i szkoły okazało się bardzo trudne Rybak Morski, Kapitan Ledóchowski itd.
10 kwiecień 2020 : 11:48 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1