Stocznie, Statki

We wtorek, w Pekinie, oficjalnie zadebiutowała China Shipbuilding Group powstała w wyniku połączenia dwóch wiodących chińskich koncernów stoczniowych China State Shipbuilding Corp i China Shipbuilding Industry Co.. Ma to być największa w świecie grupa stoczniowa. 

W spotkaniu inauguracyjnym uczestniczyli urzędnicy z Rady Państwa ChRL, Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych Chin, Ministerstwa Transportu i innych powiązanych departamentów rządowych.

Nowo utworzona China Shipbuilding Group obejmuje 147 instytucji naukowych, przedsiębiorstw i spółek notowanych na giełdzie, o łącznej wartości aktywów 112 41 mld dolarów i zatrudnia 310 000 pracowników. Jest właścicielem największych w Chinach stoczni produkcyjnych i remontowych oraz najbardziej zaawansowanego ośrodka badawczo-rozwojowego. Ma konkurować z południowokoreańskim konglomeratem stoczniowym, który ma powstać w wyniku połączenia Hyundai Heavy Industries (HHI) i Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).

Były przewodniczący i dyrektor generalny CSSC, Lei Fanpei i Yang Jincheng, są przewodniczącym i dyrektorem generalnym nowej grupy.

Nowa grupa ma stać się główną siłą napędową dla badań, projektowania, produkcji, testowania i zabezpieczania dostaw chińskiego uzbrojenia marynarki wojennej, ma być główną siłą napędową rozwoju krajowego przemysłu okrętowego oraz liderem w otwieraniu i reformowaniu przedsiębiorstw państwowych, w celu promowania wysokiej jakości rozwoju przemysłu stoczniowego z silną międzynarodową przewagą konkurencyjną.

Co ciekawe, obie, połączone dziś oficjalne grupy stoczniowe, tworzyły już kiedyś jeden konglomerat. W 1999 roku podzielono go na grupę CSIC, obejmującą stocznie północne oraz CSSC, której zakłady ulokowane były na południe od rzeki Jangcy.

Według danych VesselsValue z października CSSC miała zamówienia na 275 statków, a CSIC - na 135. TradeWinds News podaje, że zamówienia nowej grupy stanowią ponad 10 % światowego portfela zamówień na statki.

Połączone grupy kontrolują ponad połowę stoczniowej zdolności proddukcyjnej w Chinach, w tym m.in. stocznie: Hudong-Zhonghua Shipbuilding, Jiangnan Shipyard, Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding, CSSC Offshore & Marine Engineering i Dalian Shipbuilding Industry Co.

AL, z mediów

 

Komentarze   

+10 Stało się
O tej możliwości mówiło się od miesięcy. Patrząc na potencjał nowej grupy stoczniowej już dzisiaj można powiedzieć :
będzie się działo, a w kolejce są też Koreańczycy. Dzisiaj o zdjęciu. Przedstawia stocznię a właściwie trzy stocznie.
Niebieski suwnice to Dalian New Shipbuilding Heavy..., z lewej Dalian Shipbuilding Industry Co.
Najciekawsza jest środkowa, również Dalian Shipbuilding Industry Co.
Ostatnio zbudowano tutaj dwa lotniskowce i buduje serię niszczycieli typu 052 i 055.
Niewidoczna jest jeszcze Dalian Offshore. Dodam, że pokazane stocznie nie należą do największych tej grupy.
Niedawno na Portalu pisano o metodach walki stoczni europejskich z Chińczykami.
Powodzenia,gratuluję wyboru zdjęcia.
26 listopad 2019 : 18:44 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 zagw
no i co ja mam teraz zrobic?
27 listopad 2019 : 21:28 kuman Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 A my też zbudowaliśmy sobie okręt.
I pomyśleć, że w latach 80. Chiny były dość daleko za nami w rozwoju...
28 listopad 2019 : 14:32 Ob Błyszczek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 PS
Jednak w sumie zdecydowanie jesteśmy jeśli nie mądrzejsi to na pewno sprytniejsi od Chinoli. Po co budować, rozwijać się, główkować i konkurować ze światem technologicznie, skoro można było zapisać się do Unii Europejskiej i zdobyć pieniądze za friko ;)
28 listopad 2019 : 14:39 Ob Błyszczek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1