Stocznie, Statki

Damen Shipyards Group i Hanson Aggregates Marin podpisali umowę na budowę pogłębiarki Damen Marine Aggregate Dredger (MAD) 3500. Statek będzie wykorzystywany do wydobywania kruszywa z głębokości 55 metrów.

MAD to wynik szerokich badań rynkowych i konsultacji z klientami. Nowy, przyszłościowy statek jest dostosowany do wymogów przemysłu kruszyw, który musi zmierzyć się ze starzejącą się flotą i zwiększonym naciskiem na przyjazną środowisku działalność. Konstrukcja jednostki zapewnia optymalną równowagę między ładownością i wydajnością.

W projekcie statku uwzględniono wyjątkowe zachowanie dzielności morskiej, oferując komfort pracy załogi na wzburzonym morzu i zdolność do pracy w ciężkich warunkach pogodowych. Projekt zakłada zamkniętą część dziobową kadłuba, co ma chronić sprzęt pokładowy i zmniejszyć ilość wody przedostającej się do ładowni. Podejście w projektowaniu uwzgledniające przyjazność statku i jego wyposażenia dla użytkowników (załogi) też przyczynia się do zwiększenia efektywnego czasu pracy pogłębiarki. Wszystkie rury czerpiące/rurociągi znajdują się ponad poziomem pokładu dla bezpieczeństwa, a także dla łatwej inspekcji. Poza tym modułowa konstrukcja zaprojektowanych i budowanych przez Damen systemów pogłębiarskich ułatwia wymianę części zużywających się w instalacji rurowej i przesiewowej.

Pogłębiarka w 2021 roku rozpocznie pracę w kanale La Manche i na Morzu Północnym dla Hanson UK, należącego do czołówki producentów kruszywa pozyskiwanego z dna morskiego, właściciela sześciu pogłębiarek.

rel (Damen)

1 1 1