Stocznie, Statki

29 marca w Damen Shipyards Galati w Rumunii zwodowano Bibby WaveMaster Horizon - drugi specjalistyczny statek typu SOV 9020 (Service Operation Vessel) dla armatora Bibby Marine Services Limited (część Bibby Line Group). Jednostka pełnić będzie funkcję statku walk-to-work, czyli zapewni zakwaterowanie i transfer dla techników i inżynierów pracujących głównie na morskich farmach wiatrowych.

Statek jeszcze w tym roku zostanie przekazany w czarter Siemens Gamesa Renewable Energy i EnBW i rozpocznie pracę na dwóch morskich farmach wiatrowych: Hohe See i Albatros, należących do firm EnBW (Energie Baden-Wirtembergii) i Enbridge. Uroczyste położenie stępki miało miejsce w maju ubiegłego roku.

SOV 9020 to nowa klasa specjalnie skonstruowanych statków serwisowych z systemem „Walk-to-Work” (W2W), opracowana przez wykwalifikowany personel stoczni holenderskiej grupy stoczniowej Damen. Statek, z systemem dynamicznego pozycjonowania, innowacyjną konstrukcją kadłuba i rewolucyjnym rozplanowaniem przestrzennym, zapewnia zwiększenie wydajności i redukuje koszty.

Bibby WaveMaster Horizon niewiele różni się od swojego poprzednika - Bibby WaveMaster 1. Na życzenie czarterującego wprowadzono jednak pewne zmiany w rozplanowaniu pomieszczeń. Drugi "WaveMaster" został też wyposażony w inny system pomostu dla transferu personelu i inny żuraw pokładowy, tym razem dostarczony przez SMST z Holandii.

AL, rel (Damen Shipyards Group)

Fot.: Damen Shipyards Group

Komentarze   

+3 zwodowano
Swietna fotka, przypomina gigantycznego u-boota, a wogole czy polskie stocznie buduja jakies jednostki dla polskiej floty? Mialem w przeszlosci udzialy w POLSKICH ZAGLACH - budowa zaglowca Gwarek, niestety Gwarek plywa pod nazwa SV Royal Clipper a ja obudzilem sie z "reka w nocniku"!!
01 kwiecień 2019 : 12:22 Stary Kolejarz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1