Stocznie, Statki

Dwa miesiące – tyle pozostało do zakończenia budowy statku typu SOV w norweskiej stoczni Ulstein Verft. Zespół holenderskiego operatora Acta Marine, do którego należy statek, codziennie śledzi postępy w realizacji tego projektu. W niedzielę, 17 lutego zamontowano pokład dla śmigłowców (helideck).

Statek przeznaczony do budowy i serwisowania farm wiatrowych, jako częściowo wyposażony, wyholowano 1 grudnia ubiegłego roku ze stoczni Crist SA. To niemal siostrzana jednostka Acta Auriga (zbudowana także jako częściowo wyposażona w stoczni Crist SA i przekazana przez nią w listopadzie 2017 roku, a po pracach wykończeniowych i dokończeniu wyposażania - oddanej armatorowi przez stocznię Ulstein pod koniec marca 2018 roku).

Czytaj także: Statek SOV Acta Auriga oficjalnie nazwany! [VIDEO]

- Uruchomienie systemu napędowego wraz z ukończeniem prac wykończeniowych w kabinach to prace, które będą wykonywane w ciągu najbliższych tygodni. Ostatnim etapem będą próby morskie – czytamy w komunikacie stoczni. Statek wyposażono tam m.in. system pomostu komunikacyjnego z dynamiczną kompensacją ruchów, zamontowany na kolumnie ze zintegrowanym systemem dostosowywania wysokości pomostu i z windą dla personelu oraz drobnych ładunków (kolumnę tego systemu zainstalowano już w Gdyńskiej stoczni).

Acta Centaurus projektu Ulstein SX195, pracować będzie na morskiej farmie wiatrowej zajmującej powierzchnię ok. 59 km² położonej ok. 100 km na północ od wyspy Borkum w niemieckiej części Morza Północnego i produkującej energię elektryczną wystarczającą dla zasilenia 400 000 gospodarstw domowych. Właścicielem i operatorem morskiej farmy wiatrowej Bard Offshore jest Ocean Breeze Energy GmbH & Co. KG, należąca nie bezpośrednio, ale w 100 % do banku HypoVereinsbank.

AL, rel (Ulstein Group)

Fot.: Ulstein Group

1 1 1