Magazyn branży morskiej

Zamów już dziś. Darmowa dostawa

kup teraz

Stocznie, Statki

Przedstawiciele Quark Expeditions, lidera wśród firm organizujących wyprawy ekspedycyjne, wzięli udział w uroczystym cięciu blach na budowę pionierskiego statku, który, jak zapowiadają, ma rozpocząć nowy, ekscytujący rozdział wypraw polarnych. Ceremonia z udziałem m.in. prezesa firmy Quark Expeditions – Andrew White’a - odbyła się w chorwackiej stoczni Brodosplit.

Nowy statek jest pierwszą tego typu jednostką, łączącą w sobie najnowocześniejszą technologię, najlepszą w klasie (w tym typie statków) autonomiczność wynoszącą 70 dni i zaawansowane systemy bezpieczeństwa.

- Stworzymy statek niezrównany w swojej klasie dzięki współpracy z takimi liderami w branży, jak stocznią Brodosplit i biurem projektowym LMG Marin - przyznał White. 

Statek o długości 128 m, szerokości 21,5 metra i tonażu pojemnościowym brutto 13 500 pomieści do 200 pasażerów w przestronnych kabinach.

- To coś więcej niż tylko statek - kontynuował White. - Będzie to bezkonkurencyjna baza operacyjna dla polarnych przygód. Nasi goście, podróżując z Quark Expeditions, zanurzą się w magii regionów polarnych. Dzięki nowej jednostce, prowadzonej przez najbardziej doświadczony zespół ekspedycyjny w branży, pokażemy więcej, niż to, co mają do zaoferowania statki o standardowym komforcie – dodał.

Statek zostanie wyposażony m.in. w zamknięty hangar na pontony typu Zodiac i nowoczesne dwa pokłady dla śmigłowców, które mogą być używane jednocześnie. Pasażerowie będą mogli korzystać z jedenastu rodzajów, różnie zaaranżowanych kabin, nowoczesnych salonów spa i fitness, a także restauracji zarówno pod pokładem, jak i na pokładzie jednostki.

Liczne innowacje zminimalizują również jego negatywny wpływ na środowisko w stopniu wcześniej niespotykanym dla statku o porównywalnych rozmiarach, chodzi m.in. o zaawansowany system uzdatniania wody, nowoczesny system gospodarowania odpadami oraz najnowocześniejszy system odzyskiwania ciepła. Ponadto technologia dynamicznego pozycjonowania pozwoli zrezygnować z kotwiczenia w miejscach, w których ekosystem jest szczególnie wrażliwy.

Statek w pierwszy, polarny rejs wyruszy na przełomie 2020-2021 roku.

AL, rel (Brodosplit)

Fot.: Brodosplit; Quark Expeditions / Twitter

Poniżej zdjęcie jednego ze statków należących do armatora.

1