Stocznie, Statki

Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" SA, rozpoczęła rok 2019 z pierwszymi podpisanymi umowami ramowymi o współpracy w zakresie remontów statków.   

Pierwsza umowa ramowa dotyczy stałego klienta stoczni, armatora Stargate Shipmanagment GmbH z siedzibą w Niemczech, będącego armatorem zarządzającym samochodowców japońskiego armatora "K" Line. Umowa ramowa na rok 2019 kontraktuje 4 jednostki, w zakresie remontu klasowego oraz montażu systemu oczyszczania wód balastowych 0 ballast water management system. W roku 2018 remont w stoczni przeszło 6 jednostek należących do tego armatora.

Kolejna umowa ramowa dotyczy kontynuacji współpracy (zapoczątkowanej w 2008 roku) z armatorem Vertom Bojen Shipmanagment B.V. z rynku niemieckiego i holenderskiego. Armator na ten rok zakontraktował remont 16 jednostek w zakresie remontów klasowych. Większość stanowią masowce.

Jeszcze jedna umowa ramowa została zawarta z armatorem Bereederungsgesellschaft Altership mbH & Co. KG i dotyczy remontu 5 jednostek w bieżącym roku. Masowce te przejdą remonty dokowe.

Koniec roku 2018 był dla Gryfii czasem wzmożonej współpracy z regionalnym odziałem RZGW w Szczecinie Wody Polskie w zakresie remontu siedmiu lodołamaczy. Jednostki przeszły przegląd dokowy podwodnej części kadłuba oraz m.in. pomiary zestawu sterowego i wału śrubowego w ramach corocznego przygotowania jednostki do akcji lodołamania.

Jednostki zostały wyremontowane na podstawie wygranych przetargów, które składały się z trzech części.

Współpraca z regionalnym oddziałem RZGW trwa od wielu lat. Stocznia w 2014 dla oddziału Szczecin wybudowała dwa nowe lodołamacze Stanisław i Andrzej, których stan eksploatacyjny oceniany jest wysoko, co oznacza, że stocznia posiada kompetencje niezbędne do realizacji nowych budów - czytamy w oficjalnym komunikacie stoczni na jej witrynie internetowej. Zdobyte doświadczenie jest wykorzystywane obecnie przy realizacji zlecenia na budowę czterech lodołamaczy, tym razem dla RZGW Gdańsk.

Przy nabrzeżach i w dokach szczecińskiej Gryfii znajdują się obecnie m.in. chłodniowiec Atlantic Lady oraz nieduże statki: cementowiec Cemvale i drobnicowce wielozadaniowe / mini-masowce Beautrophy oraz Hav Saga.

rel (MSR Gryfia), PBS

Fot.: Piotr B. Stareńczak

Komentarze   

+28 Wooow ŁaŁ
Remontowa:
- ponad 200 remontów w ciągu roku,
- kilka nowych jednostek oddawanych do armatora,
- bez pomocy Państwa...
20 styczeń 2019 : 14:36 Wójt z Pcimia Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Czy
Za czasów świetności w państwowej stoczni Msr Świnoujście było podobnie pomimo dużo mniejszych mozliwosci technicznych bo doki malutkie i tylko 2 szt a do tego silny zasób prac przy offshorach z najlepszymi firmami światowymi
Dopiero jak Marsjanie wzięli nas w obroty to padło wszystko czego zwieńczeniem było połączenie z trupem Gryfii
Zresztą wasz wlasciel powinien wiedzieć bo był przez jakiś czas prezesem Msr
21 styczeń 2019 : 23:42 Filip z konopi Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+20 Dok
Jak NetMarine ściągnie w ty roku dok do Szczecina to Gryfia cienko zapłacze!!
20 styczeń 2019 : 15:49 Mazur Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+21 A rzeczywistość swoje
I co z tego że podpisane umowy, jak statek wchodzi na dok to większość prac zleconych jest skreślana z planu remontu, mimo że przed wejściem na dok było ich znacznie wiecej
20 styczeń 2019 : 21:06 Jak to Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+12 Zmiany, zmiany
Teraz jest zgoła inaczej. Gryfia z powodu ograniczonych mocy nie bierze do siebie statów z rozbudowanym zakresem prac.
21 styczeń 2019 : 11:31 Mazur Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+17 Trzymaj się ramy to się nie ...
Podpisali czyli umieją pisać ! Pytanie ? Czy umieją czytać, w tym ze zrozumieniem, to co podpisali ? Czy my zawsze musimy do wszystkiego dokładać ?
20 styczeń 2019 : 22:53 Alfa Beta Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 A gdZie swinoujscie
Tutaj także dobitnie widać że dla wszystkich msr gryfia to TYLKO Szczecin, o Świnoujściu ani słowa a przecież w tym momencie poza wielomilionowym projektem w realizacji dla wojska odbywają się równolegle remonty cywilne, ale kogo to obchodzi nie? Ważne że w Szczecinie pół tony na lajbie wymienili i hudromonitorem kadłub umyli....
21 styczeń 2019 : 07:16 Ryszard Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 stocznia świ
panie ryszardzie widać że Pan jest słabo zorientowani umowa na 16 jednostek Vertom to jest klient świnoujścia jak również wsomniany wieloletni klient Altership. A wSzczecinie ?? .... no cóż tylko 4 jednostki z planu ramowego.
21 styczeń 2019 : 20:28 stefan Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 brak
ok, ale w artykule BRAK nazwy miasta Swinoujscie, tylko jest sczecin widocznie kogos w oczy kole ta niewielka stocznia. kruki kraza i sepy
22 styczeń 2019 : 17:07 benek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+15 Jak zawsze aktualne...
A dlaczego to widnieje w artykule zdjęcie z 2015 r.? Gryfię należy sprzedać w prywatne ręce, zwolnić wszystkich bez wyjątków, od dyrektorów po sprzątaczki i zatrudnić wszystkich od nowa tych co są potrzebni! tak jak to ma miejsce np. w Gdańsku, pracy od groma za normalne pieniądze. Ale związkowe i partyjne pieski z Gryfii się na to nie zgodzą, bo przecież gdzie indziej będą dostawać pieniądze za darmo i otaczać się w Pentagonie nierobami z rodzinki? Przy obecnej strukturze i układzikach panujących w Gryfii, żadna budowa nie będzie opłacalna, koryto się liczy a nie praca w tym momencie.
21 styczeń 2019 : 08:33 Były pracownik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Bangladesz i nic więcej
Po co pompować pieniądze w ten Twór...? Wiadomo, że nie mają mocy przerobowej. Kto będzie remontował te jednostki. Lepiej oddać do Remontowej w Gdańsku. Tam przynajmniej stocznia jest przyzwoicie zarządzana... Bez komentarza
PS. Jaki jest stosunek umysłowych do fizycznych w Gryfii...? Dziękuję dobranoc.
22 styczeń 2019 : 15:44 Zorientowany Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Rzetelność informacyjna
Te prawie wszystkie statki są armatorów , którzy tylko zlecają MSR S.A. w Świnoujściu , więc trochę rzetelności w informacji dziennikarskiej!! Te statki będą remontowane już być może w wolnej , samodzielnej i samofinansującej się stoczni w Świnoujściu , dla rozkwitu i rośnięcia w siłę naszej Najjaśniejszej Rzeczpospolitej . Tak jak było przez 11 lat XXI wieku , do 2012 roku , gdy wylądowali w MSR S.A. dyletanci gospodarczy i kazali wchłonąć perełkę branży stoczniowej RP przez bankruta ze szczecina . Ale za to prędzej czy później przyjdzie im zapłacić .
22 styczeń 2019 : 21:01 Rzetelność Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 dasz rade
andrew odmienisz los branzy, juz mozesz,chcesz,musisz!
23 styczeń 2019 : 21:54 benek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1