Stocznie, Statki

Wiodące meksykańskie przedsiębiorstwo Naviera Integral, obsługujące rodzimy przemysł naftowy i oferujące transport morski w rejonie Zatoki Meksykańskiej, podpisało umowę z grupą stoczniową Damen na dostawę nowej jednostki Fast Crew Supplier 5009 (FCS 5009). Będzie to piętnasta jednostka tego typu, która dołączy do floty operatora.

Fast Crew Supply to szybka jednostka przeznaczona do głównie do przewozu pracowników i zaopatrzenia na platformy i jednostki offshore oraz we wszystkich relacjach, gdzie niezbędny jest szybki transport niewielkich grup ludzi i zapatrzenia. W projekcie 50-metrowego statku wykorzystano koncepcję „axe bow” (dziobu-siekiery), dzięki czemu statek może bezpiecznie osiągać duże prędkości przy wysokim falowaniu.

FCS 5009 zamówiono w oczekiwaniu na rozpoczęcie działalności przez międzynarodowe koncerny naftowe w Zatoce Meksykańskiej po niedawnym otwarciu tego obszaru na konkurencję przez ustępujący rząd. 

Damen i Naviera Integral współpracują od ponad dwudziestu lat, a nowy statek zwiększy flotę Damena pływających pod banderą Naviera do dwudziestu czterech. Obie firmy są własnością rodzinną i mają te same wartości i perspektywę długoterminową.

Szybka dostawa FCS 5009 jest wynikiem dostępności statku magazynowego w wietnamskiej Damen Song Cam Shipyard. Po ostatecznym wyposażeniu wyruszy z Wietnamu i popłynie przez Hawaje i Kanał Panamski do Meksyku.

AL, rel (Damen)

Na zdjęciu poniżej, od lewej: Josien Damen (żona Kommera Damena), Julio Montelongo Flores (dyrektor operacyjny Naviera Integral), Juan Pablo Vega Torre (wiceprezes Naviera Integral), René Berkvens (CEO, Damen Shipyards Group), Juan Pablo Vega Arriaga (prezes Naviera Integral), Kommer Damen (prezes, Damen Shipyards Group), Arnout Damen (CCO, Damen Shipyards Group) oraz Peter Damen (kierownik sprzedaży, Damen Shipyards Group).

Komentarze   

+1 Damen
Dość często,również w Portalu Morskim, przywołuje się stocznie grupy Damen. jest to bardzo pozytywne przyglądanie się INNYM.
Damen w 2017 sprzedała produkcję za 2 miliardy E. Okolo 10000 osób pracowało 34 stoczniach tej Grupy na całym swiecie,
równiez w Polsce. Przekazano 165 jednostek z róznych grup.
Holowniki i jed. techniczne 64
"Offshory " 5
Promy i inne szybkie 40
Barki i pontony 12
"Pogłębiarki" 23
Wojenne i patrolowce 16 Damen Schelde
Jachty 5
Warto zauważyc, ze jako jedna z niewielu grup buduje na własny rachunek. Gotowe kadłuby czekają na armatorów jak w markecie.
Po otrzymanym zamówieniu niektóre klasy ( holowniki, pogłębiarki...),sa szybko doposazane i idą w Swiat.
Cenione są tez okręty z Damen (fregaty, desantowce..).
Mieczyslaw
05 grudzień 2018 : 16:39 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1