Stocznie, Statki

W piątek, 22 września, rada nadzorcza Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia SA w Szczecinie poinformowała o podjęciu decyzji o odwołaniu prezesa zarządu, Marka Różalskiego. Jednocześnie rada nadzorcza "Gryfii" oddelegowała do zarządu spółki Roberta Kowalskiego, powierzając mu pełnienie funkcji prezesa zarządu do czasu wyłonienia nowego prezesa przez organy spółki.   

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie (podpisanym przez przewodniczącą rady nadzorczej - szczecińska polityk Malgorzatę Jacynę-Witt) mówiącym o odwołaniu dotychczasowego prezesa - "Morska Stocznia Remontowa Gryfia podtrzymuje swoje zaangażowanie w realizację projektu budowy promu pasażersko-samochodowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Zarząd spółki będzie podejmował wszelkie działania w celu zapewnienia konkurencyjności przedsiębiorstwa, terminowej realizacji kluczowych projektów oraz zapewnienia dalszego rozwoju stoczni." 

Jak podała w swoim serwisie internetowym jedna ze szczecińskich gazet lokalnych, nieprzychylna obecnym działaniom mającym - według deklaracji - służyć "odbudowie przemysłu okrętowego" i krytykująca te działania nie zawsze w sposób uzasadniony i obiektywny - w tle [odwołania prezesa zarządu Gryfii SA - red.] jest zapowiedź strajku i pismo związkowców, którzy alarmują o "braku jakiegokolwiek programu naprawczego, służącego wyjściu z obecnego, krytycznego położenia, w jakim znalazła się MSR Gryfia".

To odwołany właśnie Marek Różalski podpisywał, ze strony MSR Gryfia SA, 8 marca 2017 r., w siedzibie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej w Kołobrzegu (w obecności m.in. ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka), kontrakt na budowę promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (ze strony Polskiej Żeglugi Bałtyckiej podpis złożył Piotr Redmerski), pod budowę którego, szeroko dyskutowaną przez media i polityków stępkę położono w czerwcu 2017 r. Dotychczas nie ruszyła prefabrykacja sekcji na ten statek.

PBS

Komentarze   

+26 MSR
Marek od dłuższego czasu miał dość bagna w które był wciągany. Wyjeździł setki kilometrów do Warszawy w związku z koniecznością podjęcia działań i uruchomienia środków na budowę promu. Ale od jakiegoś czasu wiedział, że takiej kasy nie ma i nie będzie i że kwestią czasu będzie to, że zostanie posunięty.
Niestety, prawda jest taka, że jeśli Marek nie dał rady to nikt nie da - wiem co piszę.
22 wrzesień 2018 : 18:26 Mokrzycki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+33 Patologia
Nie zrobił restrukuryzacji bo Gryfii nie da się zrestrukturyzować. Gryfię trzeba bezwzględnie zlikwidować. Park też. Jedno i drugie to wstyd i siara na mapie gospodarczej Polski.
23 wrzesień 2018 : 16:30 Siarzewski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+52 - nie stocznia ma szukać pieniędzy dla inwestora....
Stocznia podpisała kontrakt na budowę promu dla PŻB, wiec dlaczego to stocznia ma szukać pieniędzy ?????? Czyżby PŻB podpisując kontrakt zlecenie na budowę promu nie miała pieniędzy - to są teraz kary umowne za zerwanie kontraktu i tyle w temacie.
Chyba że w tle jest brak przeprowadzonej restrukturyzacji i dalsze trwanie w tym bagnie, to już inna sprawa....
24 wrzesień 2018 : 09:56 poler Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Finansowanie
Armator musi zdobyć finansowanie na kolejne etapy budowy ale to stocznia musi mieć pieniądze na realizację tych etapów. Bank i armator mogą zapłacić za kolejne etapy wykonania już zreazlizowanego. Do przedsięwzięcia jakim jest budowa promu potrzeba kilku baniek na dzień dobry,na start - a tych ani Gryfia ani SPP nie mają.
25 wrzesień 2018 : 06:16 Mokrzycki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+47 ...a od czego są zaliczki armatorskie.....
Nie dają zaliczek, bo nie wierzą ,że je właściwie wykorzystają . Przejedzą ją jak inne.....
26 wrzesień 2018 : 07:23 Ryszard Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+34 chyba nie wiesz co piszesz ...
powołanie było nieporozumieniem....
01 październik 2018 : 12:18 stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+59 Potrzebny cud nad Odrą
A stępka sobie leży i rdzewieje i za cholerę, wbrew zaklęciom pisowskich polityków, nie chce się cudownie przemienić w prom.
22 wrzesień 2018 : 19:38 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+47 Nowy prezes Gryfii
W Szczecinie jest tylko jedna osoba, która potrafi uczynić cud w MSR Gryfia. Zrobić aby ten zakład był dochodowy. To PAN PREZES ANDRZEJ z słynnej Stoczni Szczecińskiej. On powinien objąć tron w Gryfii. I będzie rekord świata - remont 1000 statków w pół roku.
22 wrzesień 2018 : 19:49 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+35 Prezes Andrzej
A więc czekamy na oficjalne info o połączeniu obu stoczni. Różalski był zbyt mało entuzjastyczny w temacie nowych promów.
23 wrzesień 2018 : 10:48 Mokrzycki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+43 Nieaktualne, stare! zdjęcie
Sprzed 15 lat to zdjęcie tytułowe? Gdzie jest fabryka ST3? Trochę rzetelności dziennikarskiej by się tu przydało, bo takie samo znaczenie ma treść tekstów jak i treść zdjęć - komu i czemu wierzyć?
23 wrzesień 2018 : 09:01 pies_na_buraki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-44 Jest moc
W Stoczni Szczecińskiej, albo jak kto woli SPP jest świetna ekipa fachowców. Mają kilka listów intencyjnych, kontrakty na coastery, podobno mają budować sekcje dla niemieckiej stoczni Meyer Werft- więc to już jest poważny kontrahent. Gdyby wzięli Gryfię w zarządzanie i stworzyli jeden duży organizm stoczniowy tzn. Stocznia Szczecińska+Gryfia to mogłoby być coś!!!!
23 wrzesień 2018 : 09:04 Nico Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-35 NIE
Ukryta opcja niemiecka.
23 wrzesień 2018 : 09:09 Kobuz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+36 COŚ
Ciekawe czy to COŚ by się utrzymało na powierzchni, czy poszło na dno?
23 wrzesień 2018 : 10:38 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+36 Jak to jest???
Jak czytam Witt jest w Radzie Nadzorczej..... a co PIS mówił NIE DLA kasy do czegokolwiek w Polityce a przecież jest 1-ką w Szczecinie!!! Jak zwykle jej obłędna Krytyka wszystkiego co w Szczecinie sie dzieje - nie ma żadnych dróg, mostów itd. itp!!! OSTATNIE miejsce w głosach będzie, ha ha!!!
23 wrzesień 2018 : 15:54 goguś Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+17 Jacyna Witt na prezesa
Kto za tym aby wszechwiedząca przewodnicząca Jacyna Witt została nowym prezesem MSR Gryfii niech daje plusy.
30 wrzesień 2018 : 06:14 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+66 Królowa
I... Marek i... Andrzej... to święte imiona
Ale Tych dwóch panów nic ze świętością nie łączy, na szczęście ten pierwszy już na szczaw... tam jego miejsce...
Z utęsknieniem czekamy jak ten drugi od kłamstwa, pijaru, propagandy, etc... również dołączy aby jak najprędzej...
Wraz ze swoim certyfikatem RINA ... nawet w Lubczynie, Stepnicy... czy Trzebieży... nawet tam się śmieją....
23 wrzesień 2018 : 16:28 Quuen Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+32 Jestem expertem
Podobno południowokoreańskie stocznie non stop monitorują sytuację w stoczni szczecińskiej i gryfi i z pełnymi gaciami siedzą bo widzą, że będzie słabo jak nadprezes Andrzej ruszy z kopyta. Najbardziej przeraża ich myśl że na hali K1 mają uruchomić Multisec oraz plazmę Messera. Kto był kiedykolwiek na hali K1 wie jaki potencjał mają te maszyny. A film z kandydatem na prezydenta który odwiedził stocznie utwierdził ich w przekonaniu, że odbudowa przemysłu stoczniowego jest już faktem i tylko kwestią czasu jest jak słynny prom spłynie z pochylni bo wszyscy stoczniowcy ciągną do szczecina jak muchy do miodu...
23 wrzesień 2018 : 20:00 Znam się na tym Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+46 Kadry
Kolejny Prezes w Gryfii zmieniony. Kóry to w ciągu 10 lat? Piąty? Ilu było w tym czasie dyrektorów produkcji? Niektórzy byli tak krótko, że nawet wizytówek nie zdązyli sobie wyrobić. Ilu akzwizytorów zostało z ekipy sprzed powiedzmy 10 lat? Ilu majstórów z Kadłubowni czy Maszynowego (od silników) zostało z ekipy sprzed 10 lat?
Rotacja jest duża. A część stanowisk obsadzona przez związkowe pieski jest nie do ruszenia.
24 wrzesień 2018 : 09:37 Mokrzycki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+33 Rozsądek
To już 7 lat strat , od przybycia prezesa unii personalnej na dwie stocznie i następnie przejęcia MSR S.A. przez Gryfię . Czas na refleksję i choć odrobinę profesjonalizmu ! Stworzenie szansy na powolne podnoszenie się przemysłu stoczniowego w Zachodniopomorskim , jest tylko poprzez połączenie byłej Gryfii z SPP w jedną stocznię (położone w tym samym miejscu ) , oraz odłączenie i usamodzielnienie byłej MSR S.A. w Świnoujściu ( oddalonej od Szczecina ponad 100 km) . Wystarczy spojrzeć na stocznie na wschodnim wybrzeżu , to ekstraklasa przemysłu stoczniowego w RP . Tylko tam każdy zakład zajmuje się działalnością gospodarczą , a tu zajmujemy się sobą .
24 wrzesień 2018 : 19:47 Stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+26 Rozsądek?
Większość stoczni na świecie działa albo w sektorze remontowym albo nowych budów. Oczywiście, stocznie remontowe od czasu do czasu realziują nowe budowy, które mają im zapewnić ciągłość produkcji dla stoczni i jej podwykoanwców w okresie zimowym lub mniejszej ilości remontów. Tutaj mówimy o budowie conajmniej jednego dużego promu . Tego nie da się zrobić "przy okazji". W obu stoczniach sa tego świadomi. To są inne reżimy wykonania i odbiorów. NIech więc SPP zajmie siębudowami... Ale ale oni nie mają kim i gdzie tego zrobić, dlatego te podchody dotyczące połączenia, które są niczym innym tylko zasłoną dymną i przedłużeniem czasu przed kolejnymi zmianami zarządów w obu firmach.
25 wrzesień 2018 : 06:13 Mokrzycki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+26 Zdjęcie do artykułu.
Najlepsze jest zdjęcie do artykułu. Tak na oko chyba sprzed 15 lat. Brawo portal morski. Ciekawe co by się stało z panem redaktorem, gdyby stare zdjęcie umieścił pod newsem z GSR...
26 wrzesień 2018 : 06:15 Jerry B. Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+23 Trzeba radykalnie.
Gryfię trzeba zamknąć , wszystkich zwolnić i otworzyć nową stocznię. Zapytacie dlaczego ?
Bo to jedyna szansa na pozbycie się balastu czyli rodzin i znajomych związkowców i polityków.
To co się dzieje w Gryfii od 15 lat to jedno złodziejstwo. Wszyscy wiedzą , że to nie pójdzie do przodu ,
a udają że jest inaczej. Nowe przyjęcia do pracy to szansa dla nowej stoczni.
Wiem , wiem , to nie przejdzie . Towarzysze związkowcy nie pozwolą.
Wolą to szambo i branie kasy z budżetu państwa. To złodziejstwo w białych rękawiczkach.
29 wrzesień 2018 : 12:45 Zibi2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+11 Konsolidacja
23.10 ma dojść do podpisania decyzji o połączeniu Szczecińskiego Parku (zwanego przez niektórych Stocznią Szczecińską) a MSR Gryfią (wcześniej połączoną sztucznie ze stocznią remontową w Świnoujściu). Powstanie kolos na glinianych nogach, którego największym problemem jest brak kadry - szczególnie na poziomie podstawowej produkcji oraz przestarzałość sprzętu. Do tego trzeba dołączyć wszechobecne związki zawodowe i rysuje nam się całkowity obraz tego tworu. Nie będzie on zdolny do wykonania remontów do jakich jest przeznaczona Gryfia gdyż dostępni pracownicy zostaną przekierowani do nowych budów a spodziewane i widoczne już problemy z realizacją promu dla PŻB spowodują pójście na dno obu stoczni. I albo będą w nie pakowane kolejne pieniądze z naszych podatków jeśli PiS się utrzyma albo przyjdzie nowa zmiana i zlikwiduje ten twór a wtedy zostaną znowu nazwani grabarzami stoczni. Super!! Czy naprawdę tak musi być?
05 październik 2018 : 12:08 Mokrzycki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+15 .... opowieści spod hali produkcyjnej.....
Skąd taka znajomość tematu...., płytka i pozbawiona podstawowej wiedzy o przemyśle. Przy dobrym zarządzaniu to i związki zawodowe nie przeszkadzają, pracownicy się znajdą i robota będzie. Problem tylko pozbyć się nominacji politycznych osób zarządzających tym biznesem.....bo to co było ostatnio to wielka mizeria....
05 październik 2018 : 13:37 Andrzej W-2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+12 W co pakują pieniądze?
Teraz to SPP pakuje pieniądze w siatkówkę, trzeciego prezesa, ładne auta dla prezesów. Ciekawie ile to wszystko kosztuje???
07 październik 2018 : 18:26 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 do kolegi powyżej
Związki niby nie przeszkadzają tylko swoje rodziny i znajomych zatrudniają w biurze. Tylko coraz mniej jest frajerów pracujących za grosze na produkcji. Ta śmieszna stocznia nie ma prawa przynosić zysków.
A te bajki a dobrym zarządzaniu to opowiadaj dzieciom w przedszkolu. To jest od wielu lat przechowalnia cwaniaków z różnych opcji politycznych. Tylko brać kasę z budżetu państwa . Bagno.
05 październik 2018 : 14:37 Adam R Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+18 Związki
To nie są Związki. To przybudówki zakładowe SLD i PIS.
05 październik 2018 : 18:48 Jimmy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś