Stocznie, Statki

W chińskiej stoczni Xiamen Shipbuilding rozpoczęła się budowa nowego promu dla Viking Line. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, pasażerowie będą mogli skorzystać z nowoczesnej jednostki w 2021 r.

W poniedziałek, 3 września odbyła się tradycyjna uroczystość cięcia blach pod budowę nowej jednostki. Już wkrótce statek zacznie nabierać kształtów. Czasu nie ma wiele. Już w 2020 r. ma zostać dostarczony armatorowi, a kilka miesięcy później, na początku 2021 r., wejść do eksploatacji. Statek będzie służył pasażerom oraz klientom frachtowym korzystającym z trasy obejmującej Turku-Wyspy Alandzkie-Sztokholm.

Choć budowa realizowana będzie w chińskich zakładach, to w projekt oraz realizację zaangażowanych jest wiele podmiotów z Finlandii oraz innych europejskich krajów. Jak zaznacza armator, dzięki tej kooperacji powstać ma statek wyjątkowy. Jego atutem ma być wykorzystanie licznych innowacyjnych technologii, które służyć mają środowisku naturalnemu. Oprócz tego, że prom będzie zasilany paliwem LNG, będzie także wspomagany siłą wiatru. Wszystko dzięki zastosowaniu rotorów. Wyprodukowany przez firmę Norsepower element statku pozwali na wykorzystanie tzw. efektu Magnusa. Rotor funkcjonuje dzięki wykorzystaniu siły wiatru i wytworzeniu różnicy ciśnień. W ten sposób produkowana jest siła napędowa, która pozwala na poruszanie statku.

Prom będzie też wyjątkowy z punktu widzenia pasażerów. Wszystko dzięki unikalnemu projektowi wnętrz, za który odpowiada firma Koncept Stockholm. Niezwykła architektura jednostki ma zaś sprawić, że podróż promem stanie się niezapomnianym doświadczeniem.

Więcej >>>

PromySkat.pl

Komentarze   

+5 Turku-Xiamen
Warto przypomnieć, że bedzie to rozwinięcie Viking Grace IMO 9606900 57565 GT, 2800 pax. Linia ładunkowa 1275m tiry+1000 m osobowe.
Kosztował około 240 mln E i ma zamontowany rotor.
Jednostka z Xiamen ma kosztowac 194 mln E i bedzie trochę większa 63000 GT.
W kontrakcie jest opcja na bliżniaka.
Stocznia należy do znanej z dostaw samochodowców, ostatnio 8500 ceu Hoegh Target 71400 m2.
Na osobną uwagę zasługuje termin realizacji kontraktu. Początkowo Turku też był brany pod uwagę.
Mieczyslaw
05 wrzesień 2018 : 09:45 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Wszystko to bzdury
Wszystko to bzdury! Nasz prom ze stoczni w Szczecinie już jest na ukończeniu, a już niedługo powstanie ze dwadzieścia takich i za chiny Chiny nas nie wyprzedzą nawet ze Szwedami i Finami.
10 wrzesień 2018 : 12:05 Wszystko to bzdury Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś