Stocznie, Statki

Kontrakt na budowę promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej podpisała w marcu ubiegłego roku MSR Gryfia i to ona miała być liderem konsorcjum realizującym zlecenie. Teraz okazuje się, że liderem liderem konsorcjum ma być Stocznia Szczecińska.

Stocznia Szczecińska (Szczeciński Park Przemysłowy) i firmy działające na jej terenie miały wykonywać różne prace zlecane przez MSR Gryfia. Kadłub miał być montowany na pochylni Stoczni Szczecińskiej i z niej wodowany. Jednak, jak wynika z wypowiedzi Leszka Milczarka, prezesa MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych MARS, która padła we wtorkowym programie "Polski Punkt widzenia" w TV Trwam - teraz za lidera konsorcjum uznano Stocznię Szczecińską (Szczeciński Park Przemysłowy).

– Stocznia Szczecińska będzie budowała prom w konsorcjum ze Stocznią „Gryfią” (liderem będzie jednak Stocznia Szczecińska). Przez ostatnie 2 lata prezes Andrzej Strzeboński wykonał ogromną pracę. Zastał Stocznię Szczecińską w opłakanym stanie. Obecnie jest to zupełnie inny podmiot, kontraktuje nowe projekty stoczniowe, m.in. w przygotowaniu jest bardzo ciekawy projekt – statek autonomiczny. To chyba ewenement na skalę światową. Jest to statek bezzałogowy (…). Jestem przekonany, że konsorcjum poradzi sobie z budową promu, który też jest innowacyjny – będzie napęd LNG – tłumaczył Leszek Milczarek. 

Więcej >>>

AL, PBS, z mediów (Radio Maryja)

Komentarze   

+65 Zmiany zmiany zmiany
Zmiana(rezygnacja) z typowej procedury budowy statków gdzie zaczyna się od projektu a kończy na budowie a nie odwrotnie. Zmiana projektanta, następnie zmiana założeń projektorowych i wymiarów jednostki. Teraz zmiana lidera w konsorcjum. Projekt jeszcze nie jest skończony, od przeszło roku mamy położoną stępkę a tu już tyle zmian. Super dynamiczna sytuacja, ciekaw jestem co będzie dalej. Pewnie gdy projekt podniesie z kolan stocznię i rynek pracy w Szczecinie przeniosą budowę do Radomia, żeby tam ratować sytuację. Jak uratują sytuację w Radomiu stwierdza, że rzeczywistość stawia przed nami nowe wyzwania. Wtedy tuż przed wodowaniem zaczną przebudowę promu na statek galaktyczny. Oczywiście właściwą nazwą będzie Orzeł Milenium.
Czy nie za bardzo odleciałem? Chyba nie bardziej niż decyzyjni :)
26 lipiec 2018 : 08:56 Kobuz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+37 Przepowiednia
Zaprawdę powiadam Wam, ten prom nie będzie budowany ani w Szczecinie ani w Radomiu, on będzie budowany w Centralnym Porcie Komunikacyjnym.
26 lipiec 2018 : 21:01 Waldek T. Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+54 jak robic żeby nie zrobić
Stocznia Szczecińska - czyli nikt .

Skomplikowany projekt za wielkie pieniądze ma zrealizować konsorcjum w składzie:

- państwowa stocznia w organizacji bez żadnej kadry i zaplecza
- zdekapitalizowana państwowa stocznia remontowa, w trudnej sytuacji finansowej

jak skończy się taki projekt ??

odpowiedź na powyższe pytanie nie jest trudna..
26 lipiec 2018 : 10:10 robertpk Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+19 Dokończ
Cytuję robertpk:
Stocznia Szczecińska - czyli nikt .

Skomplikowany projekt za wielkie pieniądze ma zrealizować konsorcjum w składzie:

- państwowa stocznia w organizacji bez żadnej kadry i zaplecza
- zdekapitalizowana państwowa stocznia remontowa, w trudnej sytuacji finansowej

jak skończy się taki projekt ??

odpowiedź na powyższe pytanie nie jest trudna..

To jeszcze dopisz kto załatwił gryfie bo msr scie to załatwił mars że słupskim na czele a msr nigdy nie przynosiła strat
26 lipiec 2018 : 11:15 Filip z konopi Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+28 Bajki pan prawisz
MSR od dawna jedzie pod krechą. 4 rok gdzie strata powyżej 10 mln. Słupski na h##u##ju stawał żeby stocznia nie upadla. Niewiele rozumiesz skoro pieprz#$ysz takie bzdury...
26 lipiec 2018 : 21:07 Adwersarz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+45 tak to jest...
...gdy się statki buduje w parku
26 lipiec 2018 : 12:08 Misiek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Certyfikat ?
https://monitorszczecinski.pl/oszustwo-glupota-nieporadnosc-rzekomy-certyfikat-stoczni-szczecinskiej/
04 sierpień 2018 : 18:28 Pinokio Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+38 wirtualna rzeczywistość
Proszę pokazać chociaż jeden faktycznie zakontraktowany statek przez stocznię. Póki co prezes chwali się ile to stocznia nie zwodowała kadłubów a fakt jest taki, że stocznia jedynie przenosi je z pochylni do wody a budują najemcy parku. Z opowiadań kolegi, pracownika stoczni wiem, że inwestycji nie ma w ogóle. W dobie nowoczesnych maszyn CNC prezes zlecił reanimację rozklekotanej i nieużywanej od 2009 plazmy. Kadra w stoczni to kilku wycinaczy, kilku kowali, trochę kadry administracyjnej i to wszystko a to stanowczo za mało na lidera. Ciekawe czy chłopaki magicy przewidzieli, że wodowany z wulkanu prom zrobi taką falę że pół ST3 zaleje.
Proponuję zbudować najprostszą barkę rzeczną wyposażyć ją i sprzedać a dopiero później pisać bzdury o innowacyjnym na skalę światową autonomicznym statku.
26 lipiec 2018 : 16:15 Maruda Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+50 Stocznia Szczecińska
Jak słucham te brednie w radio i czytam w internecie te brednie to krew mnie zalewa .Propaganda jak za PRL-u. A prawda jest taka że ten twór to nic nie zbudował tylko wynajmuje teren .Jednostki które zostały zbudowane tylko i wylacznie zasługa firm które wynajmują tam halę. Nie podam firm bo to kryptoreklama była by . A ciemny naród jak tego słucha.
26 lipiec 2018 : 17:09 Słuchacz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+33 Wodownia w stoczni
Zapomniałem dodać że wodanie z pochylni jest ale konstrukcja mostu betonowego do Norwegii.I to też zbudowała stocznia HA HA !!!.
26 lipiec 2018 : 17:23 Słuchacz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+20 Czy aby
Cytuję Adwersarz:
MSR od dawna jedzie pod krechą. 4 rok gdzie strata powyżej 10 mln. Słupski na h##u##ju stawał żeby stocznia nie upadla. Niewiele rozumiesz skoro pieprz#$ysz takie bzdury...

Do momentu połączenia z nieboszczkąc Gryfią msr generowała bilans dodatni zgromadziła na kontach zapasowych zyski z całej działalności i to duże , akurat wiem ile gdyż jestem akcjonariuszem a w momencie połączenia z trupem Gryfii wszystko szlag trafił , offshory o jakich Gryfia mogła tylko pomarzyć , bo te głowicę które Gryfia dostała do zrobienia to śmiech na sali że nawet tak prostych rzeczy nie potrafili swoimi siłami zrobić już nie wspomnę o malowaniu
Armatorzy odeszli marka msr znikła z rynku a marka Gryfii ? Wszyscy wiedzą że oznacza szmelc i smród bankruta.
Żeby nie dok 5 to już dawno by było po stoczni zresztą cały czas trwa zamach na soki msr bo Gryfijne nadają się tylko na złom łącznie z tym 125letnim wynalazkiem Niemców do kajaków
26 lipiec 2018 : 21:31 Filip z konopi Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+28 Rusza sprzedaż biletów
Już wkrótce ruszy sprzedaż biletów na rejsy tak samo jak sprzedają bilety na niepływający prom Nova Star, złodziejska firma, pozdrawia "zadowolony" pasażer
28 lipiec 2018 : 07:43 Pablo28 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+20 NovaStar
Oni ten prom wypożyczaja tylko armator to dementuje już pół roku w stoczni remontowa i nie może uzyskać odbiorów. Ten prom już od dwóch tygodni miał pływać. Co do budowy promu w Szczecinie to jest nieporozumieniem. Jakieś upadła firmy mają budować coś nowoczesnego. Remontowa w Gdańsku by wybudowała ten prom i by było z głowy...Ale debile w Warszawie nie mogą zrozumieć, że prywatna firma z sukcesami w polskich rękach jest lepsza niż państwowa trupy.
28 lipiec 2018 : 12:13 Maćko88 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 Buhahahahahaha
Największym sukcesem było zbudowanie małych arktycznych kontenerowców czyli tzw RAL-i które nie odebrał armator i stoją już trzy lata i rdzewieją...
30 lipiec 2018 : 12:12 XYZ Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+28 debile z Warszawy
Debile z Wa-wy to właściwie ten jeden ze Szczecina. Na siłę chce pokazać ile to dobrego robi dla miasta (regionu). A nadaje się tylko do organizacji wakacji PREZES-owi. Propaganda rodem z PRL-u.
29 lipiec 2018 : 09:21 maciek2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś