Stocznie, Statki

16 kwietnia br. na terenie stoczni Crist S.A. rozpoczęto montaż jednostki o numerze budowy 311, która jako częściowo wyposażona powstaje na zamówienie Ulstein Group. Norweska stocznia dostarczy statek armatorowi Color Line.

Jednostka, która otrzyma nazwę Color Hybrid, to prom pasażersko-samochodowy, który wejdzie do eksploatacji latem 2019 roku. Ma zastąpić na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja), o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych.

Prom będzie miał 160 metrów długości, ponad 27 metrów szerokości i zabierze na pokład 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Swoją trasę ma pokonywać w zaledwie 2 godziny 20 minut. Będzie wyposażony w hybrydowy system napędu głównego z zasilaniem bateryjnym. Proces ładowania baterii odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samym pokładzie statku.

W symbolicznej ceremonii wzięli udział: Gunvor Ulstein, prezes Ulstein Group oraz Trond Kveidal, prezes Color Line - odbiorcy finalnego. To jeden z największych operatorów promowych w Norwegii. W zakresie działalności, oprócz transportu ludzi i towarów znajdują się usługi hotelowe, prowadzenie sklepów, restauracji i usługi rozrywkowe.

Czytaj także: W stoczni Crist rozpoczęto budowę częściowo wyposażonego największego w świecie promu hybrydowego

rel (Crist SA)

Wiz., fot.: Crist SA / mat. pras.

Komentarze   

+7 A sekcja stępkowa to ile leżała?
Bo w Szczecinie nadal leży...a Wasz prom ma być gotowy za rok, a wy już macie kadłub w sekcjach?
A poza tym, to z dokumentacją każdy głupi wybuduje! Sztuką jest budować bez dokumentacji i w taki sposób, że nic nie widać.
17 kwiecień 2018 : 21:00 Wójt z Pcimia Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Odp.
Tooo nie stepka lecz blok(okolo 1000 ton) . i skladany byl około 3 miesiace.
22 kwiecień 2018 : 08:12 Optymista Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1