Stocznie, Statki

Prom ro-ro Finnsun należący do Finnlines wpłynął w środę, 4 bm. do Gdańskiej Stoczni Remontowa SA na przedłużenie. Do tej pory w stoczni tej przedłużono łącznie trzy statki fińskiego armatora: Finntide, Finnwave i Finnsky. Czwarty – Finnsun, zostanie przedłużony do końca maja br. 

Umowę na przebudowę promów podpisano w marcu 2017 roku. Dotyczyła ona czterech statków z opcją na dwa kolejne. Kilka tygodni temu Finnlines poinformował, że skorzysta z opcji przedłużenia dwóch kolejnych promów ro-ro serii "Breeze" w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA. Modernizację promów Finnbreeze i Finnsea zaplanowano w okresie wrzesień – grudzień br.

Przypomnijmy, że każdy statek w trakcie przebudowy, po rozcięciu kadłuba otrzymuje stalową wstawkę o wadze 1500 ton i wymiarach 29,5 metra długości, 26,5 metra szerokości i 23,5 metra wysokości. Wydłużenie promów o niemal 30 metrów znacznie poprawia ich efektywność energetyczną i tym samym przyczynia się do ograniczenia przez nie emisji szkodliwych dla środowiska związków. 

Przedłużenie statków to odpowiedz armatora na rosnący popyt na przewozy na Morzu Bałtyckim. Zmodernizowane jednostki, dzięki zwiększonej powierzchni ładunkowej mogą bowiem efektywniej obsłużyć pasażerów. 

red.

Fot.: Sławomir Lewandowski

1 1 1 1

Newsletter