Stocznie, Statki

Po dość długim okresie oczekiwania przy nabrzeżu postojowym w porcie, najnowszy nabytek Euroafriki trafił na remont - informowało tuż przed świętami Radio Szczecin. Zrealizują go firmy działające na terenie Stoczni Szczecińskiej (dawniej - Szczeciński Park Przemysłowy).   

W ramach modernizacji, na statku typu ro-pax dobudowane zostaną kabiny, a rufowa furta promu będzie dostosowana do terminalu w Świnoujściu. 

- W tej chwili jesteśmy w fazie ustaleń technicznych i organizacyjnych do tego remontu - mówi Henryk Pająk ze Stoczni Szczecińskiej. - Modernizacja obejmuje duży zakres prac. Cieszymy się, że prom trafił do naszej stoczni. Sądzę, że po tej fazie ustaleń technicznych i organizacyjnych, po świętach, prace ruszą z większym natężeniem. 

Armatorem zarządzającym promu jest Euroafrica Services Ltd. ze Szczecina, a armatorem zarejestrowanym - cypryjska spółka Liverina Shipping Co Ltd. 

Do transakcji kupna-sprzedaży promu typu ro-pax Puglia doszło formalnie we Włoszech, w czwartek, 28 grudnia 2017 r. Nabywcą jest EuroAfrica (EuroAfrica Shipping Lines Cyprus Ltd.). Prom przebywał w Szczecinie już od 27 stycznia br.

Więcej o promie Copernicus w naszym wcześniejszym materiale: Euroafrica wzmacnia flotę Unity Line promem ro-pax Puglia

Więcej - w serwisie Radia Szczecin.

Radio Szczecin, PBS

Komentarze   

+33 co zrobiono do dzisiaj ?
z tekstu wynika., że prom kupiono ponad 3 miesiące temu i .... cała reszta to plany ??

fajnie
03 kwiecień 2018 : 12:54 robertpk Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+27 mobilizacja !
Stocznia Szczecińska (dawniej - Szczeciński PARK Przemysłowy !?) zbierała pewnie siły.
03 kwiecień 2018 : 20:18 maciek2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+24 takie pytanie
Pytanie jest proste - kto jest stroną kontraktu po stronie wykonawcy na przebudowę ?
A konkretnie Stocznia Szczecińska, czy któraś z firm działających na jej terenie.
03 kwiecień 2018 : 20:44 wodnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+21 Przebudowa Copernicus
Przebudowę Copernicusa wykonuje kilka firm, prace remontowe firma Perfect i JPP, wyposażenie kabin Unimebel a dobudowę nowej cześci Spawrem. Stocznia Szczecińska nie jest wykonawcą żadnych prac przy tej przebudowy (udostępnia tylko nabrzeże oraz dźwigi)
04 kwiecień 2018 : 08:57 Tadeusz654 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Pytanie???
To czemu Mr. Henryk mówi takie rzeczy?
Czy to prawda czy nie?
05 kwiecień 2018 : 19:02 Ciekawski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Stocznia Szczecińska, czy poborca?
I tu jest pies pogrzebany.Strzeboński i jego ludzie podszywają się pod wszystko, co jest robione na terenie tzw Stoczni Szczecinskiej, ale sami nie robią nic.
Gdyby to byli ludzi z jajami, to by wzieli taką przebudowę promu jako strona kontraktu, wynajęli podwykonawców i zgarnęli kasę
jako generalny wykonawca.
Ale widać, że to ich przerasta.Jaka to stocznia, która tylko kasuje opłaty dzierżawne od firm wynajmujących infrastrukturę.
05 kwiecień 2018 : 20:01 wodnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 UL rusz się w końcu do cholery!
Ruchy mają jak mucha w smole a tu już za momencik, już za chwileczkę do Świnoujścia zacznie zawijać Peter Pan z 3 kilometrami pasa dla tirów! Niech Copernicusa lepiej wstawią do Trelleborga jako 4-ty a nie się bawią w przedszkole i nic nie robią
14 kwiecień 2018 : 11:11 OwCZAREK NIEMIECKI Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 SKRÓCIĆ POSTOJE PROMÓW UNITY LINE - Komentarz 1 z 2
Copernicus musi do Trelleborga pływać przy stałym rozkładzie bo faktycznie te promy Unity Line to stoją w tych portach i stoją i stoją i stoją. Galileusz przypływa do Trelleborga o 09:10 i stoi do 15:30 Wolin przypływa do Świnoujścia i ma 6 h postoju. Gryf przypływa do Świnoujścia - postój 5h 20 min. Po co tyle stać?! Gdyby Unity Line wprowadziło dynamiczny rozkład rejsów, bez stałych godzin odpłynięć, to każdy z promów mógłby w ciągu 24h 2 razy odebrać ładunek z jednego z portów - przy założeniach, że rejs w jedną stronę trwa 7h a postój 2,5h.
14 kwiecień 2018 : 14:24 EKONOMISTA MORSKI Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 SKRÓCIĆ POSTOJE PROMÓW UNITY LINE - Komentarz 2 z 2
Symulacja wygląda tak - prom Gryf - odejście ze Świnoujścia 01:30, przypłynięcie do Trelleborga 08:30, odpłynięcie z Trelleborga 11:00, przypłynięcie do Świnoujścia 18:00, odpłyniecie ze Świnoujścia 20:30. Zatem, przy takim ułożeniu godzin, prom Gryf ze Świn, w ciągu doby, odpływa 2 razy - 01:30 i 20:30. Drugi przykład - prom Wolin - odejście z Trell o 03:30, przyjście do Świn 10:30 - postój 3h ze względu na wyjście Cracovii 12:30 i Polonii 13:00 - odpłynięcie ze Świn 13:30, przypłynięcie do Trell 20:30 - postój 2,5h - odpłynięcie z Trell 23:00. Przy takim ułożeniu godzin prom Wolin z Trell, w ciągu 24h, odpływa 2 razy - 03:30 i 23:00. Czyli z 1 portu zabiera o 100% więcej ładunków na 24h. Robiąc tak można śmiało dać Copernicusa do Ystad za Kopernika, bo dochodzi kilka odejść w tygodniu więcej w oparciu o pływające jednostki.
14 kwiecień 2018 : 14:25 EKONOMISTA MORSKI Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło: