Stocznie, Statki

Film zamieszczony na łamach Portalu Morskiego, prezentujący rekordową liczbę promów pasażersko-samochodowych w jednym czasie w dokach i przy nabrzeżach Gdańskiej Stoczni Remontowa SA, stał się punktem wyjścia do dyskusji o polskim przemyśle okrętowym w dzisiejszej audycji Radia Gdańsk „Ludzie i Pieniądze”.

13 lutego w serwisie TV Portalu Morskiego zamieściliśmy film prezentujący siedem promów należących do pięciu czołowych światowych armatorów. To rekord w najnowszych dziejach największej polskiej i jednej z największych w Europie stoczni, w której nie było dotąd nagromadzenia takiej liczby jednostek tego typu w jednym czasie. 

Ujęcia z drona były wstępem do rozmowy Artura Kiełbasińskiego z ekspertami branży morskiej m.in. na temat tego, jak wygląda rentowność tego typu przedsięwzięć i jakich statków z polskich stoczni oczekują zamawiający z północy. Gośćmi Radia Gdańsk byli: Wioletta Kakowska-Mehring z portalu Trójmiasto.pl, Jerzy Czuczman – prezes Związku Pracodawców Forum Okrętowe, Wojciech Kodłubański - przewodniczący Krajowej Izby Gospodarczej i Mirosław Roliński ze stoczni Crist.

Całej audycji można wysłuchać tutaj >>>

Zobacz film "Rekord w liczbie promów pobity!"

Radio Gdańsk, AL

Komentarze   

+6 Hanne Knutsen
Miło prezentują się promy,najsłabszy jest "kanadyjczyk"ale pozwole sobie przyblizyc Hanne Knutsen, to ten czerwony. 10.03.2014 podpisano kontrakt na przebudowe tankowca na "plywający magazyn ropy naftowej" FPU.
Juz od wiosny 2015 palono blachy a 30.09.2015 statek zacumowal w Remontowej.Na poczatku 2016 miało na nim pracowac 1000 osob.
Przekazanie staku armatorowi planowano na 4 kwartał 2016.Zmianie uległa waga statku z 30000 do 37000 ton.
Widać, ze w lutym 2018 statek nadal cumuje w Remontowej.Jakie są przyczyny tej sytuacji,kto i ile za to zapłaci?
Nawet jesli pytanie jest retoryczne, to pieniądze w tle sa bardzo realne.
Mieczyslaw
15 luty 2018 : 10:30 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Hanne Knutsen
Odpowiadając na retoryczne pytanie. Z racji tego, że Remontowa jest stocznią prywatną, nie można spodziewać się, że za ewentualne opóźnienia zapłacą podatnicy. Nie wiem w takim razie po co komu taka wiedza.
Merytorycznie można zapytać się jednak armatora dlaczego zaangażował Rumuńską firmę w dostarczenie dokumentacji przebudowy i dlaczego owa firma tej dokumentacji nie dostarczyła w terminie, a w części nawet wogóle.
Dodatkowo proponował bym zorientować się czy przebudowa przypadkiem nie została już zakończona i czy postój statku w GSR nie jest spowodowany przejęciem udziałów Totala w polach na morzu północnym przez Statoil.
Zakładam jednak, że tak dociekliwemu znawcy tematu jak pan Mieczysław, taka informacja nie mogła umknąć uwadze!
15 luty 2018 : 13:14 Maks Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Nie zaprosiliście do audycji nikogo z PiS-u?
Szkoda, mogliby zobaczyć jak funkcjonuje stocznia prywatna i porównać do funkcjonowania stoczni państwowej. A poza tym, podobno w Polsce przemysł stoczniowy nie istnieje? ;-)))
16 luty 2018 : 08:45 Marcin Marcin Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1