Stocznie, Statki

Jeszcze w tym roku Trasmediterránea otrzyma nowy prom. Firma poinformowała właśnie, że prace nad jednostką, która wkrótce wzbogaci jej flotę, przebiegają bez zakłóceń.

Nowy prom, który już niedługo przyjmie pierwszych gości, będzie miał 139 metrów długości, a na pokładzie pomieści 1500 pasażerów. Jego linia ładunkowa będzie wynosić 609 metrów. Statek będzie mógł rozwinąć prędkość 22 węzłów (ok. 40 kilometrów na godzinę).

Budowa statku prowadzona jest zgodnie z harmonogramem przez zakłady Factorías Vulcano w Vigo. W istocie jest to rozbudowa konstrukcji, która została zamówiona kiedyś przez Viking Line. Fiński armator zamówił prom w 2007 r. Budowa nie została jednak dokończona i przez 10 ostatnich lat kadłub czekał na nowego inwestora. Ten się znalazł dopiero w 2017 roku.

Trasmediterránea już wcześniej zapowiedziała, że będzie to znacznie udoskonalona jednostka w stosunku do projektu, który dekadę temu był realizowany dla Viking Line. Znajdą się na niej najnowocześniejsze rozwiązania. Statek ma być tez przyjazny dla środowiska. Pasażerowie będą mieli do swojej dyspozycji basen, restauracje, bary i strefę VIP.

Więcej >>>

PromySkat.pl

+1 Nowa Polonia
A kiedy my się doczekamy nowych promów a nie tylko kupowanych z drugiej trzeciej ręki? Nie mam na myśli tego "budowanego" w Szczecinie bo jak na razie "stępka" leży w krzakach i rdzewieje a następcy tak udanej Polonii nie widać.
22 styczeń 2018 : 11:27 Piotr 63 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 SUPERPROM POLONIA
No trzeba przyznać, że Polonia faktycznie się nam - POLSCE - udała! Aż trudno uwierzyć, że ma 22 lata - cały czas wygląda pięknie i bardzo nowocześnie. Teraz remontują ją na Gryfii w Szczecinie.
Mam wrażenie, że szybciej powstanie prom Unity Line niż Polferries i mam także wrażenie, że budowę przeprowadzi zagraniczna stocznia a nie Polska. W związku z tymi nowymi w Szczecinie nie dzieje się nic, kompletnie nic.
28 styczeń 2018 : 20:51 Krystian Marynarzyk Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter