Stocznie, Statki

Nie ma żadnego zagrożenia dla budowy promu dla PŻB w Szczecinie - zapewniał w "Rozmowach pod krawatem" minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Według posłów opozycji z PO, mająca to zlecenie stocznia "Gryfia" jest w złej kondycji, a powstanie tych jednostek jest nieopłacalne.

Marek Gróbarczyk odpowiadał w studiu Radia Szczecin, że "Gryfia" powoli staje na nogi i w ogóle nie ma problemów z procesem przygotowania budowy promu.

Więcej >>>

Radio Szczecin

+46 Ma rację
Gróbarczyk się nie myli. Na razie żadnej budowy promu nie ma, więc nie może być zagrożona. A propos, ta "stępka" dalej tam leży?
04 grudzień 2017 : 10:48 HA | Zgłoś
+41 Leży
Cytuję HA:
Gróbarczyk się nie myli. Na razie żadnej budowy promu nie ma, więc nie może być zagrożona. A propos, ta "stępka" dalej tam leży?


Leży, ale odkręcili pamiątkowe tabliczki, żeby mewy na nie nie srały ;)
04 grudzień 2017 : 11:27 SSN | Zgłoś
-16 Stępka
Nie ma, bo leży w piwnicy działacza PO.
06 grudzień 2017 : 12:29 yoda | Zgłoś
+39 Jaka budowa?
Pan Minister kłamie. Nie ma żadnej "budowy", bo nikt jeszcze nie podpisał żadnego kontraktu! Jak można mówić o budowie bez kontraktu? A co z finansowaniem? Żaden bank, nawet politycznie sterowany nie udzieli kredytu bankrutowi jakim jest obecnie Gryfia.
04 grudzień 2017 : 11:20 SSN | Zgłoś
-29 gwarancje
Może wziąć tych magików z firmy brokerskiej na E z Warszawy co wyciągneli remontową z takiego samego patosu - gwarancje ubezpieczeniowe uratowały im płynność z tego co słyszałem.
05 grudzień 2017 : 08:05 max | Zgłoś
+31 Optymistycznie
Dajmy im szansę/ rok czasu /. Potem niech Gróbarczyk spojrzy ludziom w oczy i potwierdzi , że plan budowy promu jest dalej nie zagrożony.
04 grudzień 2017 : 12:38 wodnik | Zgłoś
+41 prom
zadrwili z ciemnego ludu z wielka pompa polozyli stepke a pozniej szukaja projektu do budowy promu dla znawcow tematu najpierw plan pozniej finansowanie dalej projekt i zatwierdzenie polozenie stepki a tu wszystko na odwrot to byla tylko hucpa i pogarda dla narodu ale was z tego rozliczymy i nawet tadzio wam nie pomoze
04 grudzień 2017 : 16:23 monter | Zgłoś
-4 Czytajcie ze zrozumieniem
Wedlug Słownik języka polskiego plan to, to co się zamierza zrobić, a nie robi.
Dodatkowo najpopularniejsze wyrazy bliskoznaczne do słowa plan to pogoń za czymś, zarys, program, zamysł, idea, postanowienie, zapał, zamiar, intencja, ambicja, ...
05 grudzień 2017 : 10:15 KasiaKasia | Zgłoś
+25 Awans społeczny
Budowa promu to dobry i mądry pomysł, ale wykonanie planu już do bani. Może wzmocnić markę firmy i wprowadzić ją na wyższy poziom. Jak to można było zlecić do Szczecina ? Przecież tamte "stocznie", zarządzane przez świnie w garniturze czyli tzw. pseudo ZZ lub śmiesznych "Prezesów" po edukacji zakończonej na ZSZ lub kursie montera, najpierw stępkę kładą później statek projektują :-)))). Ale kasa za stępkę pewnie wpłynęła. W Gdańsku połowa kadłuba by już stała ! A projekt dawno by był już wykonany, bo jest z kim poważnie porozmawiać, są polskie biura konstrukcyjne, a nie filie zachodnich, co cały cel zlecenia robi bez sensu, bo promujemy zagraniczne marki naszymi pieniędzmi !
05 grudzień 2017 : 22:45 zażenowany | Zgłoś
+25 c.d.
Rząd i minister by błysnął. Są poważne firmy z marką i osiągnięciami, a nie ze znanymi nazwiskami cwaniaków i krętaczy jak na wyspie na Odrze, co tylko lewiznę potrafią zorganizować. PIS ma dobre chęci, ale na baranach Szczecinie się przejedzie. Tam debile z awansu społecznego na stołkach wytępili ludzi po szkołach jak w komuniźmie i to jest efekt. System awansu społeczny i populizmu, a nie kompetencyjny doprowadził wyspę do takiego stanu społecznego jak w folwarku zwierzęcym. Poziom "ekspertów" pozawyspowych w GW-nie też przeraża. Jakie 6 promów w Szczecinie ? Przecież nie chcą budować nawet kadłuba. Jeszcze jakiś sabotaż zrobią ! My na to płacimy grube miliardy i zlecenia powinny iść do sprawdzonych firm ! Inaczej to jest straszna niegospodarność ! Bez kadrowej opcji zerowej i budowy normalnej stoczni na normalnych zasadach z normalnymi ludźmi z kwalifikacjami nic nie można zlecać z budżetu na wyspę ! Studnia bez dna ! Szkoda tylko tej stoczni ze Ś-cia !
05 grudzień 2017 : 22:45 zażenowany | Zgłoś
+29 Pół prawda to goowno prawda
W Szczecinie są albo fachowcy w wieku emerytalnym albo ich brak, ale w Gdańsku i Gdyni to samo.
Żaden nowoczesny prom nie zostanie zaprojektowany tymi ludźmi. Te biura z Gdanska też tylko pracują jako kserokopiarki i bez znacznia jak ktoś nazwie etap projektu czy typ statku. Nowatorskie rozwiązania nie tworzą się w Polsce od 15 lat lub od zawsze.
Program Batory jest właśnie taką szansą, a nie wyścigi kiedy i na kiedy i po co ta stępka. Tak właśnie myślą fachowcy epoki słusznie minionej lub naprawdę sprawni fachowcy podwykonawcy na zlecenie podwykonawcy do najprostszych zadań (czytaj najniżej opłacanych). Oczywiście te trybiki też są potrzebne, ale to nie da nikomu przewagi konkurencyjnej. Prom musi być naszpikowny rozwiązaniami, które powalą innych operatorów w walce konkurencyjnej o klienta. Po taki produkt ustrawią się kolejki, ale Stocznia będzie zajęta na najbliższe 20 lat dla polskich armatorów.
06 grudzień 2017 : 06:24 StasiuNel | Zgłoś
-23 Jest szansą na niezbędne zmiany
Jest wielu co myśli perspektywicznie. Ci co myślą na skróty to niech sobie taki prom wydrukują na kopiarce 3D. Oczywiście, że jest pewnego rodzaju pustynia.Ktoś wreszcie podjął decyzję ,aby ruszyć dupy i zamienić pustynię w lepsze jutro.Wielu na tej pustyni polegnie, bo są małej wiary.Ci co zrobią pierwszy krok mają przynajmniej szansę , że na horyzoncie pojawi się oaza.Ci co będą marudzić i narzekać zdechną na piasku.To oczywiste !
06 grudzień 2017 : 09:17 Antoni | Zgłoś
+14 Lepsze jutro
Lepsze jutro już było. Trwało od 1944. Zamieniano pustynię w lepsze jutro. Wielu poległo. Cel był na horyzoncie. Zawaliło się z trzaskiem, a właściwie zgniło w 1989.
06 grudzień 2017 : 10:58 Nick | Zgłoś
-10 Antek powodzenia
Coraz większa globalna konkurencja i zaostrzenie przepisów dotyczących ochrony środowiska zmusza operatorów do poprawy floty tak, aby była jak najbardziej energooszczędna i przyjazna dla środowiska, aby zmniejszyć koszty operacyjne i zmniejszyć emisje oraz wpływ na środowisko. Np. wpływ na zużycie paliwa ma z pewnością ilość zużytej mocy napędowej, a zatem aby operatorzy działali tak skutecznie, jak to tylko możliwe, operatorzy statków potrzebują narzędzia łączącego planowanie rejsu z monitorowaniem operacji w czasie rzeczywistym.
06 grudzień 2017 : 11:58 KasiaKasia | Zgłoś
0 Lepsze jutro c.d.
Użyłem pewnej przenośni, czy też jak to się teraz mówi " skrótu myślowego ". Rzecz idzie o długofalowy plan technicznego rozwoju dla regionu,szansy dla ludzi wybitnie inteligentnych, ale i też takich , którzy wykonując codzienne proste czynności, powtarzalne,... spełniają się w życiu .Mają stabilną sytuację finansową ,rodzinną,wiedzą ,że są tylko małym trybikiem w wielkiej maszynie.Są bezpieczni , bo żyją w kraju gdzie Rząd i Instytucje Państwowe pilnują interesu Narodu.Taki wydaje się być PIS ( jaki będzie się okaże ), a Platforma zawiodła.
Sam fakt, że brakuje ludzi do zawodowej pracy świadczy ,że całe rzesze szkolonej młodzieży nie nadaje się samodzielnego życia.Tylko nieliczni młodzi stanowią dla nas powody do dumy.To czego się nauczyli i od siebie i włożyli to coś przenosi ich na poziomy dla zwykłych ludzi nieosiągalne. Chwała i szacunek dla nich , ale co zresztą ?
07 grudzień 2017 : 07:31 Antoni | Zgłoś
0 Paranoja
dla jasności..jestem inżynierem okrętowcem.W zeszłym roku zadzwoniłem do PŻB..i zapytałem..pod jakim Towarzystwem buduje się Prom.Pani sekretarka skierowała mnie do Działu Technicznego. Tam Pan..usilnie coś chciał powiedziec..ale nie bardzo wiedział jak kłamać.
Rząd robi z was..skończonych idiotów..Ale to akurat mnie nie dziwi..bo nimi jesteście.
Nikt z was nie miał nic wspólnego z pzremysłom okrętowym.... Komuniści zbudowali Sołdka w ciągu czterech lat..nie mając ..nic.
Taki prom nie jest żadnym osiągnięciem ..to są praktycznie proste staki.. Czy zostaną zbudowane..mam wątpliwości.
14 marzec 2018 : 14:30 ryszard | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter