Stocznie, Statki

Wes Amelie to pierwszy kontenerowiec z napędem głównym przebudowanym na zasilanie LNG. Niedawno został wprowadzony ponownie do eksploatacji po konwersji z tradycyjnego zasilania paliwem dieslowskim.

Operację przygotowywano od dwóch lat z udziałem armatora Wessels Reederei GmbH & Co. KG, producenta silników i układów napędowych MAN Diesel & Turbo, SMB Naval Architects & Consultants, TGE Marine Gas Engineering i towarzystwa klasyfikacyjnego Bureau Veritas. Właściwa przebudowa została przeprowadzona w stoczni grupy German Dry Docks AG w Bremerhaven od maja do końca sierpnia br.

Projekt został sfinansowany z programu federalnego Mobilność i Strategia paliwowa, promującego wykorzystanie LNG jako przyjaznego paliwa dla środowiska naturalnego. Poprzez wykorzystanie LNG, emisja zanieczyszczeń zostanie znacząco zredukowana (tlenek siarki ok. 99%, tlenek azotu 90%, dwutlenek węgla do 20%).

Wes Amelie (dł. 151,72 m; szerokość 23,4 m) to nowoczesny statek kontenerowy o pojemności 1036 TEU zbudowany w 2011 roku. Jednostka, eksploatowana na Morzu Północnym i Morzu Bałtyckim, zawija także do polskich portów - dzisiaj, późnym wieczorem wejdzie do portu w Gdyni.

AL

Video: MANDieselTurbo / Youtube

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.5894 3.662
EUR 4.2009 4.2857
CHF 4.5134 4.6046
GBP 4.8765 4.9751