Wes Amelie to pierwszy kontenerowiec z napędem głównym przebudowanym na zasilanie LNG. Niedawno został wprowadzony ponownie do eksploatacji po konwersji z tradycyjnego zasilania paliwem dieslowskim.
Operację przygotowywano od dwóch lat z udziałem armatora Wessels Reederei GmbH & Co. KG, producenta silników i układów napędowych MAN Diesel & Turbo, SMB Naval Architects & Consultants, TGE Marine Gas Engineering i towarzystwa klasyfikacyjnego Bureau Veritas. Właściwa przebudowa została przeprowadzona w stoczni grupy German Dry Docks AG w Bremerhaven od maja do końca sierpnia br.
Projekt został sfinansowany z programu federalnego Mobilność i Strategia paliwowa, promującego wykorzystanie LNG jako przyjaznego paliwa dla środowiska naturalnego. Poprzez wykorzystanie LNG, emisja zanieczyszczeń zostanie znacząco zredukowana (tlenek siarki ok. 99%, tlenek azotu 90%, dwutlenek węgla do 20%).
Wes Amelie (dł. 151,72 m; szerokość 23,4 m) to nowoczesny statek kontenerowy o pojemności 1036 TEU zbudowany w 2011 roku. Jednostka, eksploatowana na Morzu Północnym i Morzu Bałtyckim, zawija także do polskich portów - dzisiaj, późnym wieczorem wejdzie do portu w Gdyni.
AL
Video: MANDieselTurbo / Youtube